سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت طلای سفید در ۲۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی مازندران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت:پنبه از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون در ۲۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان کشت شد.

عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به آغاز کشت پنبه در زمین های کشاورزی شرق استان گفت:کشت این محصول از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۰ هکتار از زمین های زراعی مازندران به زیر کشت این محصول رفته است، افزود: پیش بینی می‌شود این رقم تا ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

عنایتی با اشاره به کشت پنبه در شهرستان‌های گلوگاه ، بهشهر و ساری گفت: منطقه قره تپه بهشهر بیشترین سطح کشت پنبه را در استان دارد.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۰ تن بذر  بین پنبه کاران استان توزیع شده است ،افزود:کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان و دریافت معرفی نامه می‌توانند از  مراکز مجاز بذر‌  مورد نیاز  تهیه کنند.

وی به کشت رقم تولیدی پنبه لطیف در مزارع پنبه استان اشاره کرد و گفت: زمین‌های مستعد کشت این محصول  در شهرهای شرق استان زمین لب شور و کم بازده است.

عنایتی با بیان اینکه این محصول اواخر شهریور ماه برداشت می‌شود، افزود: بهره برداران می توانند پنبه تولیدی را به خورشید نکا، تنها کارخانه پنبه پاک کنی استان، تحویل می‌دهند.
 
سطح زیر کشت پنبه استان پارسال ۳۵۰  هکتار بوده است.
 

انتهای پیام /س
 

پنبه کاری ۲۵۰ هکتار  از زمین های زراعی شرق مازندران 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.