سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۳۰ میلیون دلاری انواع آبزیان از مازندران

بیش از ۷هزار تن انواع آبزیان به ارزش حدود ۳۰میلیون دلار پارسال به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ولی اله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران گفت: با تلاش و کوشش بهره برداران شیلاتی حدود ۱۰۵هزار تن انواع آبزیان اعم از پرورشی و دریایی با ارزش اقتصادی هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پارسال در استان تولید شد.
 
وی افزود: آبزیان تولیدی علاوه بر مصرف در داخل کشور، بیش از ۷هزار تن انواع آن به ارزش حدود ۳۰میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.
 
محمدزاده گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰درصد به تولید انواع آبزیان دراستان افزوده شود.
 
مدیرکل شیلات مازندران افزود: شیلات استان با دارا بودن بیش از ۳۵۰۰مرکز آبزی پروری و حدود ۱۲۰تعاونی و تشکل صیادی و اشتغال بیش از ۱۲هزار نفر بهره بردار شیلاتی، جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های شیلاتی کشور دارد.
 
وی به تولید خوراک آبزیان نیز اشاره کرد و گفت: دو واحد صنعتی تخصصی شیلاتی دراستان پارسال بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ تن انواع خوراک آبزیان پرورشی و دریایی را تولید و روانه بازار مصرف کردند.
 
مدیرکل شیلات مازندران افزود: ۱۰ درصد از تولید خوراک آبزیان استان به کشور‌های عراق، ازبکستان و تاجیکستان صادر شد که بیش از ۵۷۰ هزار دلار ارز آوری به همراه داشته است.
 
محمدزاده با بیان اینکه ۴۴۰ طرح شیلاتی پارسال درزمینه‌های مختلف شیلاتی آبزی پروری به کارگروه استانی ارسال شده بود، گفت: که ار این تعداد  ۴۲۰ طرح پس از بررسی جهت دریافت از تسهیلات اعتباری به بانک‌های عامل معرفی شدند.
 
وی گفت:این طرح‌ها برای بهره مندی ازمحل اعتبارات بنیاد برکت، تفاهم نامه‌های سه وچند جانبه شیلات، بانک سینا و بنیاد مستضعفان ونیز اعتبارات سامانه‌های استانی  و ملی اعم از روستایی و عشایری و نیز صندوق‌های توسعه ملی و کارآفرین و نیز رونق تولید معرفی شده بودند
 
انتهای پیام/آ
 
 

درآمد میلیاردی تولید آبزیان در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.