سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منحصر کردن اهدای خون به زمان‌های خاص

رییس پایگاه انتقال خون آبادان گفت:نیکوکاران اهدای خون را به روز‌های خاص منحصر نکنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر مقبلی رییس پایگاه انتقال خون آبادان با اشاره به زمان کوتاه انقضای خون و فرارورده های خونی گفت: با توجه به اینکه پلاکت دریافتی از اهدا کنندگان بیش از ۳ روز قابل استفاده نیست و هم اکنون نیازمند پلاک هستیم.

وی افزود: منحصر کردن اهدای خون به ز مانهای خاصی مانند شب های قدر سبب می شود مقدار زیادی از همان خون های اهدا شده غیر قابل استفاده بمانند پس ارزش نجات جان انسان نباید به روز خاصی معطوف شود.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان ادامه داد: نیکوکاران با اهدای خون در بازه زمانی گسترده تر مانند طول مدت ماه، از کمبود خون و فرآورده های خونی و همچنین انقضای خون اهدا شده جلوگیری کنند.

دکتر عبدالعزیز فقهی  مدیرکل انتقال خون خوزستان هم با اشاره به اهمیت اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم مومن و روزه‌دار نذر و یا نیت می‌کنند که در شب‌های پرفیض قدر، خون اهدا کنند، در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم.

وی افزود: کاهش مراجعه در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان و افزایش شدید نیاز بیماران و بیمارستان‌ها به خون سبب می‌شود با کاهش ذخائر خون مواجه شویم.   

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: هر فرد با یک مرتبه اهدای خون جان سه بیمار را نجات می‌دهد.

انتهای پیام/ د

کاهش ذخائر خونی در هفته اول و آخر رمضان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.