سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله ملخ های مهاجم به اراضی سروآباد

رئیس جهاد کشاورزی سروآباد با اشاره به حمله ملخ شاخک بلند به ۴۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان گفت: عملیات مبارزه با این نوع آفت در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، محمد رحیمی رئیس جهاد کشاورزی سروآباد گفت: ۴۵ هزار هکتار از اراضی باغی، زراعی و مراتع جنگلی این شهرستان دچار آفت ملخ شاخک بلند شده است.

وی افزود: ملخ شاخک بلند با سابقه بیش از ۱۰ سال بومی این شهرستان است که برخی سال‌ها به علت شرایط خاص محیطی از جمله آب و هوا، پوشش گیاهی و عوامل دیگر طغیان کرده و خسارت زیادی به اراضی کشاورزی وارد می‌کند.

رحیمی بیان کرد: اراضی ۳۲ روستای شهرستان سروآباد اینک گرفتار طغیان ملخ شاخک بلند هستند که بیشترین اراضی زراعی، باغی و مراتع جنگلی آلوده به این آفت در دهستان دزلی بخش مرکزی در روستا‌های دمیو، درکی و دزلی با ۱۷ هزار هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: عملیات مبارزه با ملخ شاخک بلند در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار آغاز شده و ادامه عملیات مبارزه با این آفت نیازمند همیاری و همکاری روستاییان، دهیاران و شورا‌های اسلامی است.

وی اضافه کرد: تعداد پنج شبکه پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی مشغول عملیات مبارزه با این آفت هستند که در این راستا ۲ دستگاه خودروی بخش دولتی و چهار دستگاه تراکتور بخش خصوصی با ۲۳۴ نوع سمپاش را بکارگیری کرده ایم.

رحیمی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰ لیتر سم در بین باغداران، کشاورزان و روستاییان توزیع شده است، گفت: در تهیه سم برای مبارزه با آفت ملخ شاخک بلند هیچ محدویتی نداریم و به اندازه کافی سم در انبار موجود است.

انتهای پیام/م

اراضی سروآباد دچار آفت ملخ شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.