سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران مطرح کرد:

صادرکنندگان ایرانی دست و پا بسته نیستند/مشتریان معدنی ایران مستقیم با آمریکا تجارت ندارند

قیافه با بیان اینکه صادرکنندگان ایرانی دست و پا بسته نیستند، افزود: مشتریان فلزات اساسی ما مستقیم با آمریکا تجارت ندارند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قدیر قیافه نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر اینکه طی ۴۰ سال گذشته دولت و فعالان اقتصادی یاد گرفته اند که از تحریم‌ها عبور کنند، افزود: هنگامی که ترامپ از برجام خارج شد در مهلتی ۹۰ روزه تجارت تمامی فلزات اساسی ایران را مورد تحریم قرار داد.

وی همچنین اظهار کرد: تحریم اخیر آمریکا موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز این کشور قصد تحریم بخش فلزات اساسی ایران را داشته است.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا بی تاثیر نیست، ادامه داد: صادرکنندگان فلزات اساسی و مواد معدنی طی سال‌های مختلف با این تحریم‌ها به اشکال مختلف مقابله کرده اند.


بیشتر بخوانید: تحریم‌ها چقدر بر صنایع فلزی ایران تأثیرگذارند؟/ بی‌نیازی فولاد کشور از سرمایه‌‎گذاری خارجی


وی با اعلام این مطلب که در حوزه معدنی و صنایع معدنی مشتریان متفاوتی وجود دارد، گفت: شرکت‌های کوچک، متوسط و گاهی بزرگ در حوزه مزبور فعالیت می‌کنند علاوه بر این در کشور‌های هدف صادراتی خریداران هم شرکت‌های کوچک و متوسط هستند بنابراین تحریم نمی‌تواند اثر بسیاری داشته باشد.

قیافه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرات صنایع معدنی و فولاد ایران به کشور‌های همسایه مانند عراق، پاکستان، آذربایجان و ازبکستان و ... صورت می‌گیرد، افزود: در حوزه سنگ آهن و مواد معدنی چین و کشور‌های جنوب آسیا مشتریان ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط چین و کشور‌های جنوب آسیا به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه سنگ آهن، مواد معدنی و فلزات اساسی به طور مستقیم با آمریکا تجارت ندارند، یادآورشد: با وجود این در صادرات محصولات مدنظر، صادرکنندگان ایرانی به شدت دست و پا بسته نیستند.

انتهای پیام/

 

صادرکنندگان ایرانی دست و پا بسته نیستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.