سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ مجوز ۱۹ اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۹ اقامتگاه بومگردی مجوز دریافت کرده اند که ۱۰۰ متقاضی دیگر در نوبت انجام مراحل صدور مجوز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سفری که با استاندار سیستان و بلوچستان به تهران داشتیم در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیشنهاد شد که با دستور به فرمانداران و دهیاران در هر روستا یک اقامتگاه بومگردی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در استان صورت گرفته و بومگردی‌های زیادی ایجاد شده و معاونت گردشگری اقداماتی انجام داد که به توسعه گردشگری استان کمک زیادی کرده است.

این مسئول ادامه داد: امسال ۱۹ اقامتگاه بومگردی مجوز دریافت کرده اند که ۱۰۰ متقاضی دیگر در نوبت انجام مراحل صدور مجوز است.

وی گفت: باید با وحدت رویه، اتحاد و همدلی به سمت و سویی برویم که شاهد توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه پایدار باشیم.

جلالزایی بیان کرد: امسال برای اولین بار ظرفیت‌های گردشگری استان با ۶۰ نفر گردشگر خارجی در تورین ایتالیا معرفی شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۳۰ رویداد گردشگری تک مکانی و تک زمانی در سال گذشته در سطح استان و نیز نمایشگاه صنایع دستی ملی در استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در بحث آموزش در حوزه‌های گردشگری ۵۰ دوره با ۲ هزار ساعت برگزار شده است.

جلالزایی بیان کرد: استاندارد سازی تاسیسات گردشگری در سال ۹۷، تعریف ۶ مسیر گردشگری جدید در استان و افزایش ضریب اشغال هتل‌ها در زاهدان از دستاورد‌های حوزه گردشگری در سال ۹۷ است.

انتهای پیام/ع

امسال ۱۹ اقامتگاه بومگردی مجوز دریافت کرده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.