سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های صنفی تولیدی ایجاد کننده ۶۰۰ هزار شغل در کشور

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت : با حمایت از واحد‌های صنفی تولیدی، می‌توان ۶۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرد.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجتبی صفایی نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود حدود ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور، گفت : اکثر این واحد‌ها جزو مشاغل مزیت‌دار و SME‌ها هستند که این دسته از مشاغل اکنون در تمام دنیا مورد توجه قرار دارند.

وی گفت : این واحد‌های صنفی بدون واسطه در تولید و توزیع کالا در کشور نقش دارند و اکثر آن‌ها بدون اتکا به تسهیلات بانکی و با سرمایه خود مردم راه‌اندازی شده اند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، نقش این واحد‌های تولیدی کوچک در شرایط کنونی کشور که درگیر تحریم‌ها هستیم بسیار مهم است و این واحد‌ها مشکل کمتری برای تامین مواد اولیه و فروش محصولات خود دارند.

صفایی با بیان اینکه تقویت این واحد‌ها نیازمند تامین سرمایه در گردش برای آن‌ها است، افزود: در گذشته با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش می‌توانستیم این واحد‌ها را تقویت کنیم، اما اکنون سرمایه در گردش مورد نیاز هر واحد به حدود ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی یادآور شد: با تزریق این میزان سرمایه در گردش به واحد‌های صنفی تولیدی، در هر یک از این واحد‌ها حداقل یک شغل بیمه شده ایجاد خواهد شد.

به گفته صفایی، برخی از این واحد‌ها حتی می‌توانند دو تا سه نفر هم اشتغالزایی داشته باشند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران از مقرون به صرفه بودن تامین سرمایه در گردش این واحد‌ها هم یاد کرد و افزود: در واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگ به ازا هر شعل گاهی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است، اما در این واحد‌ها که از گذشته نیز هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده اند با تزریق سرمایه در گردش کمتری می‌توان نسبت به ایجاد اشتغال جدید اقدام کرد.

وی درباره زمینه فعالیت این واحد‌های صنفی نیز اظهار کرد: این واحد‌ها در زمینه درب و پنجره‌سازی، تولید محصولات UPVC، طلا و جواهرسازی، پروفیل سازی و ... فعالیت دارند .

 

 

انتهای پیام/د

اکثر واحد‌های صنفی تولیدی جزو مشاغل مزیت‌دار و SME‌ها هستند

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.