سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض سنای افغانستان به عمیات شبانه نظامیان خارجی

سنای افغانستان به کشته شدن غیرنظامیان بر اثر عملیات شبانه نظامیان خارجی اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس و اعضای مجلس سنای افغانستان به کشته شدن غیرنظامیان براثر عملیات شبانه نظامیان خارجی اعتراض کردند.

«فضل هادی مسلم یار» رئیس مجلس سنای افغانستان در جلسه علنی این مجلس گفت: بیش از نود درصد کشته شدگان عملیات‌های شبانه نظامیان خارجی  غیرنظامیان هستند.

او تصریح کرد: در تازه‌ترین عملیات شبانه در شهرستان «چپرهار» از توابع استان ننگرهار، چهار آموزگار افغانستانی جان خود را از دست دادند.

رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: نظامیان خارجی و افغان در عملیات‌های شبانه در هدف گیری خود اشتباه می‌کنند و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

چند سناتور دیگر نیز با ابراز نگرانی از تلفات غیرنظامیان بر اثر عملیات‌های شبانه نظامیان خارجی و افغان بر توقف چنین عملیات‌هایی تاکید کردند.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در سه ماه اول سال جاری میلادی نظامیان افغان و خارجی در مقایسه با طالبان و داعش، غیرنظامیان بیشتری را کشته بودند.

بر اساس این گزارش، نظامیان افغان و خارجی مسئول کشته شدن سیصد و پنج غیرنظامی و گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان مسئول کشته شدن دویست و بیست و هفت غیرنظامی در سه ماه اول امسال بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.