سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مایک پمپئو به آلمان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز تأسف از لغو سفر هفته پیش خود به آلمان اعلام کرد طی هفته‌های آینده به برلین سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد طی هفته‌های آینده با آنگلا مرکل، صدراعظم و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در برلین دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» با ابراز تأسف از لغو ناگهانی سفر هفته پیش خود به آلمان تأکید کرد: «ما هم‌اکنون برای این سفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، هر چند تاریخ دقیق آن مشخص نشده، اما طی هفته‌های آینده برای دیدار با مقامات آلمانی به برلین سفر خواهم کرد».

مایک پمپئو قرار بود ۱۷ اردیبشهت طی سفر به آلمان در مورد خط لوله نورد استریم ۲ با مرکل مذاکره کند؛ اما وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این سفر به «دلایل مشغله کاری» لغو شده، اما روز بعد رسانه‌ها از سفر غیرمنتظره پمپئو به عراق و دیدار او با مقامات ارشد عراق خبر دادند.

پروژه نورد استریم ۲ گاز طبیعی را از روسیه به کشور‌های اتحادیه اروپا منتقل می‌کند. آمریکا ضمن مخالفت با این پروژه، مدعی است ارسال گاز روسیه به اروپا، وابستگی کشور‌های قاره سبز را به دولت مسکو بیشتر می‌کند.

روزنامه «زوددویچه سایتونگ» آلمان در مقاله‌ای با اشاره به لغو دیدار از پیش برنامه ریزی شده مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، آن را نشانه‌ای از شکاف در روابط دو جانبه برلین و واشنگتن دانست.

این روزنامه آلمانی در مقاله خود نوشت خیلی مشکل است برای لغو ناگهانی دیدار پمپئو و مرکل بهانه‌ای پیدا کرد. در دنیای دیپلماسی بدرفتاری‌های وجود دارد از جمله از دست دادن یک نشست بین المللی مهم به عنوان وزیر خارجه و توهین (به دیگران) و در این راستا به اعلام لغو دیدار با مرکل و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان تنها چند ساعت پیش از برگزاری این نشست‌ها از سوی پمپئو اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.