سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکان احداث «شهرک ترامپ» در جولان اشغالی انتخاب شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد مکانی را در بلندی‌های جولان برای ساخت شهرکی به نام رئیس‌جمهور آمریکا مشخص کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد این رژیم مکانی را در بلندی‌های جولان انتخاب کرده است، تا در آن جا شهرکی به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بسازد.

نتانیاهو در نشست امروز کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قول داده بودم که منطقه‌ای را به افتخار دونالد ترامپ خواهیم ساخت. به این ترتیب به شما اطلاع می‌دهم که ما مکانی را در بلند‌های جولان انتخاب کردیم که آن (شهرک) جدید آنجا ساخته خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یادآور شد که تصمیمات مربوط به ساخت این شهرک جدید برای تائید در کابینه جدید ارائه خواهد شد.

نتانیاهو این اقدام را در تقدیر از خوش خدمتی یکجانبه و غیرقانونی اخیر رئیس جمهور آمریکا برای الحاق و به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از سرزمین‌های اشغالی صورت داد؛ اقدامی که با محکومیت گسترده بین المللی همراه شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در حالی که به همراه همسرش از بلندی‌های اشغالی جولان بازدید می‌کرد، گفت برای قدردانی از رئیس جمهور آمریکا به دلیل تصمیم ماه گذشته وی در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان، یکی از محلات در این منطقه باید به اسم دونالد ترامپ نامگذاری شود.

ترامپ در حالی فرمان الحاق بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی را امضاء کرد که جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد؛ هر چند این اقدام هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت.

انتهای پیام/

ترامپ به زودی مزد خوش خدمتیش را به صهیونیست‌ها می‌گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.