سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع آبگرمن خورشیدی در مناطق جنگلی فارس

۵۰۰ آبگرمکن خورشیدی بین ساکنان مناطق جنگلی فارس توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:  نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از جنگل‌ها در بین مردم با استفاده از طرح جایگزینی سوخت‌های نفتی و گازی به جای هیزم جنگلی و نیز آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق جنگلی استان از سال ۹۰ تاکنون اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته برای تهیه این تعداد آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات ملی وصندوق توسعه ملی هزینه شده است، افزود: هدف از این اقدام ارتقاء ضریب حفاظتی از ذخایر ژنتیکی و عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: از ابتدای توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در استان تاکنون تعداد ۵۰۰ آبگرمکن در اختیار روستاییان حاشیه عرصه‌های جنگلی قرار گرفته که از این تعداد ۱۴۲ دستگاه با همکاری سازمان جنگل‌ها و وزارت دفاع در شهرستان‌ها و تعداد ۱۰۲ دستگاه دیگر نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان در منطقه مشایخ از توابع ممسنی توزیع شده است.

بوستانی ادامه داد: تعداد ۲۵۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی طی هفت سال اخیر درشهرستان‌های شیراز،کوهمره سرخی، کازرون، مرودشت، سپیدان، ممسنی، رستم، خرامه، خرم بید، فیروزآباد، ارسنجان، جهرم، سروستان، بوانات، اقلید و پاسارگاد نصب و راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: هزینه خرید و نصب آبگرمکن‌های توزیع شده سه میلیون و ۸۰۰ هزارتومان برآورد شده، که از این مبلغ تنها ۵۰۰ هزار تومان را جنگل نشینان برای نصب، لوله کشی و راه اندازی پرداخت کرده اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده با نصب این آبگرمکن‌ها در روستا‌های این مناطق از قطع بسیاری از درختان جنگلی بطور چشمگیری جلوگیری شده است.

بوستانی تاکید کرد: علاوه برنصب آبگرمکن‌های خورشیدی، ۷۹ دستگاه تنور گازی در شهرستان‌های جنگلی استان از جمله رستم، ممسنی، مرودشت، سپیدان، فیروزآباد و بوانات توزیع شده است.

وی گفت: برای اجرای کامل توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در دیگر مناطق جنگلی استان فارس نیاز به بیش از ۵ هزار دستگاه آبگرمکن خورشیدی است تا همه روستا‌های جنگلی این استان به این سیستم پاک و بدون آلاینده مجهز شوند.

انتهای پیام/ت

توزیع ۵۰۰ آبگرمن خورشیدی در مناطق جنگلی فارس

برچسب ها: محیط زیست ، عکس طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.