سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت گندم از مزارع خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون از سطح چهارهزار و ۴۰۰ هکتار از گندمزار‌های غرب کارون ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن گندم برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مطرودی مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر روز یکشنبه با بیان اینکه برداشت گندم توسط ۳۶ دستگاه کمباین انجام شده، گفت: برداشت گندم از سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی غرب کارون توسط ۳۶ کمباین بومی و اعزامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این مدت نیز از سطح ۲۳۰ هکتار مزارع کلزا، ۴۰۰ تن کلزا برداشت و تحویل مرکز خرید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر نرخ خرید گندم از کشاورزان را هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال عنوان کرد و افزود: همچنین برداشت جو از سطح یکهزار و ۵۰۰ هکتار نیز در سطح شهرستان خرمشهر آغاز شده است.

مطرودی گفت: در سال گذشته از هفت هزار هکتار مزارع گندم خرمشهر ۱۸ هزار تن گندم برداشت شد و ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نیز خریداری شد.

وی میزان خسارت ناشی از سیلاب اخیر به مزارع کشاورزی خرمشهر را ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بیان کرد و ادامه داد: از ۹ هزار هکتار مزارع گندم بیش از ۲ هزار هکتار در غرب کارون بر اثر آبگرفتگی خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر، بیشترین خسارت اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه کارون بیان کرد و گفت: در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی برخی از کشاورزان در بستر و حاشیه رودخانه گندم و جو کشت کردند که امسال با بالا رفتن آب رودخانه این اراضی به زیر آب رفت.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

انتهای پیام / د

برداشت گندم توسط ۳۶ دستگاه کمباین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.