سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۱۴ درصدی بدهی‌های بحرین

صندوق بین‌المللی پول با ابراز نگرانی از وضع اقتصادی بحرین، از افزایش بدهی این کشور به ۱۱۴ درصد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری منامه پست، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد میزان بدهی عمومی بحرین به ۱۱۴ درصد رسیده است و دولت در تلاش است برای جبران کسری بودجه از کمک‌های کشور‌های خلیج فارس استفاده کند.

صندوق بین‌المللی پیش‌بینی کرد بدهی عمومی بحرین از ۹۳ درصد در پایان سال ۲۰۰۸، در میان مدت (امسال) به ۱۱۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.

این نهاد بین‌المللی از مقامات بحرین خواست تلاش‌های بیشتری در بخش امور مالی، اصلاحات ساختاری، تشویق رشد کنترل شده و پایدار با محوریت بخش خصوص و حفظ ثبات مالی انجام دهند.

صندوق بین‌المللی پول همچنین از دولت بحرین خواست تدابیر بیشتری برای کنترل بر مسائل مالی از جمله به روز رسانی مالیات‌های مستقیم، کاهش معافیت‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، حمایت از اقشار و گروه‌های ضعیف و کم درآمد و لغو تدریجی حمایت‌های غیرمستقیم اتخاذ کند.

در همین حال وزارت دارایی و اقتصاد ملی بحرین پنجشنبه گذشته (۹ مه) اعلام کرد دولت hdk ;a,v در سال ۲۰۱۸، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون از متحدان خود در حوزه کشور‌های خلیج فارس دریافت کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت دارایی و اقتصاد ملی بحرین، این کشور در صدد است بخش دوم از مبلغ ۲ میلیارد و ۲۷۶ میلیون دلار از کمک‌ها را در سال جاری را دریافت کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، این کشور این کمک‌ها را بر اساس همکاری مالی با متحدان حوزه خلیج (فارس) و با هدف جبران کسری بودجه خود دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.