سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجتماعی گریزی تهدید جدی برای خانواده‌های اوتیسم

رئیس اداره بهزیستی آمل گفت: اجتماعی گریزی را تهدیدی جدی برای خانوده‌های اوتیسم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه اوتیسم بعنوان یکی از گسترش‌ترین اختلالات دوران کودکی شناخته شده است، گفت: نداشتن شناخت آحاد جامعه به اوتیسم، باعث شده است که خانواده‌های اوتیسم از اجتماع گریزان و منزوی شوند و این تهدید جدی برای خانواده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اوتیسم یک اختلال رشدی است که بر توانایی برقراری ارتباط کودک با دیگران تاثیر می‌گذارد گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم یا اصلاً حرف نمی‌زنند یا در ساخت جملات مشکل دارند از این رو گفتار درمانی برای این گروه از کودکان مؤثر است.

وی با اشاره به بروزعلائم اوتیسم در کودکان گفت: نسبت به صدا‌ها و یا نام خود واکنش نشان نمی‌دهد، با صدای مادر بر نمی‌گردد، در چشم دیگران نگاه نمی‌کند، فقدان لبخند و علائم اجتماعی در برابر دیگران از جمله مواردی است که باید در کودکان بررسی کرد.

وی از راهکار‌های تشخیص به موقع اوتیسم برای خانواده‌ها افزود: والدین کودکانشان را در سن ۱۸ الی ۲۴ ماهگی با تاریخچه‌های که برای خانواده وجود دارد به مراکز اوتیسمیک و بهزیستی مراجعه کند.

اسفندیاریان به مرکز اختلالات طیف خورشید اشاره کرد و گفت: ۵۰ نفر در این مرکز درمان می‌شوند که کاردرمانی، گفتار درمانی، آموزش برای افزایش توجه از جمله فعالیت‌های است که در این مجموعه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد خانواده‌های اوتیسم افزود: نگرانی و اضطراب درمان فرزندشان از یک طرف و هزینه‌های زیاد درماین، چون کاردرمانی و گفتار درمانی خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است.
انتهای پیام/س


مناسب‌ترین زمان تشخیص اوتیسم بین ۱۸ تا ۲۴ ماهگی

برچسب ها: بهزیستی ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.