سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی رشته روانپزشکی قانونی در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با همکاری پزشکی قانونی، مسئولان قضایی و انتظامی رشته روانپزشکی قانونی به رشته‌های پزشکی راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست اساتید با دانشگاه پواتیه فرانسه با اشاره به اینکه این رشته تا کنون رشته روانپزشکی قانونی در کشور راه اندازی نشده است، بیان کرد: با تکیه بر توانمندی اساتید و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی، همکاری بین بخشی دانشگاه شیراز، پزشکی قانونی و مسئولان قضایی و انتظامی استان امکان راه اندازی فلوشیپ این رشته در شیراز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه به کمک این رشته ابعاد پزشکی و سلامت روانی جرائم بررسی می‌شود و فرد مجرم به عنوان یک بیمار تحت درمان قرار می‌گیرد، افزود: درصورت راه اندازی این رشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تجربیات اساتید دانشگاه پواتیه فرانسه نیز استفاده می شود.

همچنین ایو ژان رئیس دانشگاه پواتیه فرانسه تصریح کرد: در سفر پارسال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به فرانسه با توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی و درمانی شیراز آشنا شدیم که سفر امروز ما به شیراز برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است.

وی اضافه کرد: محققان دانشگاه پواتیه تمایل به گسترش همکاری‌های خود با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی با موضوع پیوند اعضا، درمان سرطان، بیماری‌های عفونی و تصویربرداری پزشکی هستند.

رییس دانشگاه پواتیه فرانسه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار دانشجو که حدود ۴ هزار نفر آن‌ها از ۱۲۰ کشور جهان هستند در دانشگاه پواتیه مشغول به تحصیل در رشته‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/ت

نوید راه اندازی رشته روانپزشکی قانونی در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.