سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سم پاشی ملخ در اوریم سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از سم پاشی ملخ در اوریم این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با اشاره به بارندگی مناسب در منطقه و شیوع حمله ملخ منطقه وخسارت به مراتع وباغات گفت:همه ساله مناطقی که کانون ملخ‌ها هستندبحث نظارت پایش و مبارزه انجام میشه امسال هم با توجه به بارندگی خوبی در سطح شهرستان و کشور داشتیم احتمال شیوع ملخ‌های بومی می‌روددیده بانی اداره از بهمن ماه شروع به نظارت و پایش که سم پاشی انجام می‌شود.
 
وی افزود:ملخ‌ها عموما از بهارماه شروع به رشد و تخم ریزی می‌کنن پایش آناز بهمن ماه شروع و عموما مراحل کانون کوبی و مبارزه با ملخ انجام می‌شود.
 
اسماعیلی گفت: این ملخ‌ها بومی به ملخ‌های مراکشی معروف هستندودر منطقه حضور دارند با توجه به شناخت و پایشی که داشتیم در ۱۲ نقطه شهرستان این کانون‌ها وجود د ارد همه ساله با حمایت کارشناسان شهرستان این نظارت انجام و کانون کوبی وسم پاشی صورت می‌گیرد.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی سوادکوه افزود:راه‌های دیگر مبارزه با این ملخ‌ها استفاده از سار و کلاغ هست بومی‌های محل نیز می‌توانند با پرورش بو قلمون ماکیان مرغ و اردک انجام دهند چون این منطقه تقریبا ییلاقی بوده وساکنان آن در همه فصول حضور ندارند در مراتع با استفاده سم و سم پاش در اختیار دهیار و شورای محل قرار می‌دهیم سم پاشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ
 

 ملخ در اوریم سوادکوه سم پاشی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.