سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطهری در نطق میان دستور:

ترامپ فریب اعتراضات دی ماه ۹۶ را خورد/شرایط اقتصادی دلیل نمی‌شود موضوع حجاب به حاشیه رانده شود

نایئب رئیس مجلس گفت: ترامپ فریب اعتراضات دی ماه ۹۶ را خورد و خیال می‌کرد با چند فشار اقتصادی، مردم را در مقابل حکومت قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: تصمیم به موقع جمهوری اسلامی در مورد تعلیق برخی تعهدات خود در برجام از یک سو نشان داد که ایران در موضع ضعف قرار ندارد و از سوی دیگر کشور‌هایی را به نکوهش آمریکا واداشت و از جانب سوم نیز آمریکا را دچار مواضع متناقض کرد؛ به طوری که از یک طرف ناو هواپیمابر ارسال می‌کند و از طرف دیگر، ترامپ التماس می‌کند که با من تماس بگیرید.

وی افزود: حرف ترامپ این است که مانند رژیم شاه تحت فرمان من باشید و اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید تا من به شما رفاه بدهم، اما پاسخ ما این است که هیهات من الذله؛ ما تن به خواری نمی‌دهیم و بدون نیاز به آمریکا با تلاش خود به رفاه هم می‌رسیم؛ آمریکا باید بداند که دوره حکومت بر دنیا برای او به پایان رسیده و قطب اسلامی در حال شکل گرفتن است و آینده خاورمیانه به دست مسلمانان رقم می‌خورد.

نایب رئیس مجلس اظهار کرد: غربی‌ها باید قبول کنند که در جنگ صلیبی شکست خوردند و دیگر از راه اشغال فلسطین به دنبال انتقام‌گیری از مسلمانان نباشند، امروز دو عنصر "مقاومت" و "وحدت" می‌تواند ما را از شرایط سخت کنونی با سرافرازی خارج کند.

مطهری اظهار کرد: ترامپ فریب اعتراضات دی ماه ۹۶ را خورد و خیال می‌کرد با چند فشار اقتصادی، مردم را در مقابل حکومت قرار می‌دهد غافل از اینکه آن اعتراضات ریشه در درون خود حکومت داشت و ناشی از رقابت‌های سیاسی بود، امروز ترامپ برای انتخابات آینده خود به شدت نیاز به برگ ایران دارد، مقامات کشور ما می‌توانند از این فرصت به نحو مقتضی و عزتمندانه استفاده کنند.

وی همچنین با انتقاد از کم توجهی دولت به مسائل فرهنگی و تربیتی، گفت: نمونه این کم توجهی، اتفاقی است که در برخی از مدارس تهران افتاد و حاکی از تسامح و تساهل چند مدیر مدرسه در ترویج ابتذال میان نوجوانان به بهانه شادی و نشاط بود و هنوز منتظر پاسخ قانع کننده وزیر آموزش و پرورش هستیم.

مطهری تاکید کرد: نمونه دیگر از اتفاقات تلخ در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان بود که نشان داد هم وزارت ورزش و هم نیروی انتظامی هنوز نتوانسته اند انتظام لازم و رفتار درست را در ورزشگاه حاکم کنند و لات‌ها میدان‌دار می‌شوند و مثل نقل و نبات دشنام ناموسی می‌دهند و اموال ملت را تخریب می‌کنند؛ وزیر ورزش باید بگوید چه زمانی ورزشگاه‌های ما مانند ورزشگاه‌های دنیا نظم و انتظام پیدا می‌کند تا مجلس به سوال و استیضاح نرسد.

وی افزود: نمونه دیگر کم توجهی دولت مسائل فرهنگی و تربیتی، عدم نظارت آن بر پوشش اسلامی در جامعه است؛ اجماع همه فق‌ها آن است که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و نه مردم.

نایب رئیس مجلس اظهار کرد: شرایط بد اقتصادی دلیل نمی‌شود که موضوع پوشش و حجاب به حاشیه رانده شود؛ در درجه اول ادارات دولتی و دانشگاه‌ها و سایر اماکن دولتی باید بر این امر نظارت داشته باشند، زیرا مسائل مربوط به عفاف از نظر قرآن بر خلاف نظر غربی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و این مسائل چنانچه در ابتدای سوره نور آمده، فرض و واجب است؛ وزارت کشور متولی اصلی مسئله پوشش اسلامی در کشور است و وزیر کشور باید پاسخگو باشد، قبلا از آنکه مجلس دست به اقدام عملی بزند.

وی گفت:از مشکلات این دولت ضعف و سستی و تأخیر در تصمیم‌گیری است مثلاً لازم بود نرخ بنزین چند سال پیش افزایش یابد، اما دولت آنقدر تعلل کرد که در شرایط امروز کار دشواری است و شاید صلاح نباشد؛ همین طور دولت در تامین حداقل کالا‌های اساسی خانواده‌ها در قالب کوپن یا کالابرگ، یک سال است که تعلل می‌کند؛ این کار دو سود دارد، یکی آن که خیال اقشار کم درآمد از مواد مورد نیازشان راحت می‌شود و یکی آن که دشمن می‌فهمد که اراده مقاومت ایران برای درازمدت مستحکم است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: از همه ملت ایران می‌خواهم شرایط سخت اقتصادی این روز‌ها را با اخوت و برادری آسان کنند؛ هر خانواده توانمندی دست دو خانواده کم توان را بگیرند و مثلا ماهی یک میلیون تومان به آن‌ها کمک کنند، زیرا ما در حدیث داریم که اگر در جامعه‌ای وقتی شخصی نیاز پیدا کند بتواند دست در جیب برادر مومن خود بکند، اخوت و برادری اسلامی در آن جامعه در نهایت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
لعنت بر خائنين و فتنه گران