سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بسیج همگانی کنترل فشار خون در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح بسیج همگانی کنترل فشار خون در خراسان رضوی از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:اجرای این طرح همزمان بااجرای طرح بسیج همگانی کنترل فشار خون در خراسان رضوی و دیگر نقاط کشور از ۲۷ اردیبهشت روز جهانی فشار خون آغاز می‌شود و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

وی تصریح کرد : در اجرای این طرح ۹۶ گروه سیار شامل ۴۰ گروه سیار در مشهد و ۵۶ گروه در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی فشار خون افراد بیش از ۳۰ سال را غربال می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این گروه‌ها با هدف شناسایی، کنترل، اطلاع رسانی و ارجاع موارد به پزشک در اماکن پرتردد، بوستان ها، اداره ها، ورودی‌های حرم مطهر رضوی و دیگر مراکز استان مستقر می‌شوند.

 قلیان اول  جمعیت دارای بیش از ۳۰ سال سن مناطق زیرپوشش دانشگاه در خراسان رضوی را دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: با تدابیر انجام شده در مرحله اول غربالگری نیمی از این تعداد انجام می‌شود و بقیه نیز به تدریج غربالگری می‌شوند و فشار خون افراد اندازه گیری شده و در سامانه کشوری ثبت می‌شود.

وی ادامه داد : کم تحرکی، مصرف زیاد نمک، استفاده از روغن‌های جامد و اشباع شده و استرس‌های روزانه از عوامل ایجاد و شیوع بیش فشاری خون به شمار می‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : ۴۲ درصد مرگ و میر‌ها در خراسان رضوی به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است که بیشترین فشار خون مهمترین عامل آن شناخته شده است.

 قلیان اول ادامه داد : اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه زیر پوشش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، نیشابور، تربت جام، سبزوار و تربت حیدریه هستند.
 
 
انتهای پیام //ا.ز
 

بیماری‌های قلبی و عروقی مهم ترین عامل  ۴۲درصد مرگ و میر‌ها در خراسان رضوی

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.