سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارات بارش باران و سیلاب در راز و جرگلان

سیل راه ارتباطی ۲۵ هزار روستایی رازوجرگلان را بست و 30 واحد مسکونی را به طور کامل تخریب کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد زارعی فرماندار راز و جرگلان گفت: بارندگی و جاری شدن سیلاب دیشب، مسیر عبوری ۲۵ هزار نفر از اهالی روستا‌های بخش مرکزی و جرگلان این شهرستان را قطع و بخشی از محور‌های اصلی منطقه را نیز تخریب کرده است.
محمد زارعی بارش دیشب را بسیار شدید توصیف کرد و افزود: شدت سیل دیشب از سیلاب‌های دو ماه اخیر بیشتر بود و همین امر موجب خسارت‌های زیادی به ابنیه و راه‌های اصلی و روستایی شد.
وی با بیان اینکه هنوز ۷۰ واحد مسکونی در بگ پولاد و جرگلان با آب گرفتگی منازل مواجهند، اظهار داشت: همه تلاش‌ها بر این است که مشکلات این خانواده‌ها به سرعت رفع شود.
فرماندار راز و جرگلان گفت: به علت کمبود ایستگاه باران سنجی در شهرستان، رقم دقیقی از بارندگی دیشب در این منطقه اعلام نشده است.

زارعی در عین حال شدت بارش و سیلاب دیشب را کم سابقه خواند و افزود: سیل موجب شکسته شدن شبکه گاز برخی از روستا‌های منطقه شد که با تلاش شرکت گاز اکنون مشکل برطرف و گاز این مناطق برقرار شده است.
وی با اشاره به قطع برق روستا‌های منطقه، از وصل مجدد جریان برق این مناطق نیز خبر داد و افزود: بروز سیلاب همچنین به دامداری‌های روستاییان آسیب رساند و حدود ۱۰ راس دام سبک و سنگین را با خود برد.
فرماندار راز و جرگلان گفت: به منظور جلوگیری از بروز مخاطرات احتمالی، دیشب دستور رهاسازی آب سد چندیر در این شهرستان صادر شده است.

سیل 30 واحد مسکونی راز و جرگلان را تخریب کرد. 

 معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بارش باران و تگرگ و وقوع سیل در راز و جرگلان، دیشب 30 واحد مسکونی روستایی این شهرستان را به صورت کامل تخریب کرد .

علی روحانی افزود : عمده خسارات وارده به منازل مسکونی از روستاهای بک پولاد و باغلق گزارش شده است .

وی با تاکید بر ضرورت بازسازی این منازل، افزود: بازسازی این واحدهای مسکونی از حمایت های دولت برای ساخت بهره مند می شود .

روحانی  تصریح کرد : برای بازسازی هر واحد خسارت دیده روستایی 400 میلیون ریال تسهیلات ساخت، 150 میلیون ریال تسهیلات معیشتی و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود.

شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری رازوجرگلان به مرکزیت شهر راز در ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد و در مجاورت مرز ترکمنستان قرار دارد.
این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، غلامان و جرگلان است.

انتهای پیام / م
منبع: ایرنا


خسارات بارش باران و سیلاب در راز و جرگلان

برچسب ها: بحران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.