سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری سه هزار و ۶۱۷ داوطلب با هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۶۱۷ داوطلب متخصص با ۲۹ سال سن به بالا با این نهاد در اقدامات بشر دوستانه همکاری می‌کنند

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،سید امان‌الله جهان بین گفت: این گروه‌ها در قالب خیران، پرستاران، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: این داوطلبان خدماتی مانند کاروان‌های بهداشتی و درمانی و جمع آوری کمک‌های مردمی هنگام بروز حوادث را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:پارسال داوطلبان جمعیت هلال احمر استان،۳۱ طرح بهداشتی درمانی در روستا‌های کمتر برخوردار استان را به هشت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت روستایی و عشایر ارائه دادند.

جهان بین گفت: ۱۸۰ کانون در حوزه جوانان زیر ۲۹ سال استان، در رده‌های سنی مختلف، چون مهد کودک، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و شاخه آزاد فعالیت می‌کنند.

وی توضیح داد:سالیانه ۱۰۰ مدرسه در طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) آموزش‌های مهارتی کمک‌های اولیه را فرا میگیرند که پارسال در بخش پسران رتبه اول و بخش دختران رتبه دوم در المپیاد کشوری دادرس از سوی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد کسب شد.

جهان بین اضافه کرد:جشنواره‌های عکس، فیلم و طرح‌های اوقات فراغت از جمله برنامه‌های فرهنگی برای اعضای جمعیت هلال احمر است.

وی گفت: برپایی اردو‌های کشوری و منطقه‌ای بخش دیگری از خدمات فرهنگی به اعضای جمعیت هلال احمر است که پارسال ۱۸ اردو با شرکت ۳۴۰ نفر در مناطق مختلف کشور برگزار شد.

وی عنوان کرد: تعطیلات نوروز امسال، طرح ایمنی سلامت مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی جوانان جمعیت هلال احمر استان انجام شد که  در این طرح به ۹۰۰ نفر از گردشگران خدمات داده شد.

جهان بین افزود: بخشی از جوانان داوطلب پس از فراگیری آموزش‌های مقدماتی، تخصصی لازم به صورت داوطلبانه وارد پایگاه‌های امداد و نجات می‌شوند.

وی گفت که هم اکنون یک هزار و ۲۸۰ امدادگر و نجاتگر آموزش دیده در کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ دستمزدی و به صورت داوطلبانه در شرایط سخت به حادثه دیدگان مختلف از جمله سیل و سوانح جاده‌ای خدمت می‌کنند.

جهان بین هم چنین گفت: هم اکنون پنج پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دائم، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان و ۹ پایگاه موقت در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام /پ

افزایش همکاری ها با هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد

برچسب ها: هلال احمر ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.