سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار گروه تروریستی ارتش بلوچ به چینی‌ها

گروه تروریستی ارتش بلوچ اعلام کرد به زودی مناطقی از چین را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار، گروه تروریستی ارتش بلوچ که شب گذشته حمله روز شنبه به هتل ۵ ستاره «پریل کانتیننتال» در شهر بندری «گوادر» در ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده گرفته بود، اعلام کرد به زودی مناطقی از چین را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

اعضای این گروه تروریستی که مدعی هستند برای استقلال استان بلوچستان پاکستان می‌جنگند پس از حمله به هتل ۵ ستاره «پریل کانتیننتال» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «مبارزان ما این حملات را علیه چینی‌ها و سایر سرمایه‌گذاران خارجی در هتل پریل کانتیننتال اقامت داشتند انجام داده‌اند. اکنون ما متعهد هستیم تا حمله علیه چین را ادامه دهیم و مردم آنها در چین و پاکستان در انتظار حملات بیشتر باشند».

استان بلوچستان پاکستان یکی از فقیرترین استان‌های این کشور محسوب می‌شود که جدایی‌طلبان آن در سال ۲۰۰۴ خودمختاری و سهم بیشتری از درآمد‌های منطقه‌ای مانند منابع نفت و گاز و مواد معدنی را خواستار شدند.

گفته می‌شود پس از دعوت ایالت بلوچستان از سرمایه‌گذاران خارجی، جمع زیادی از تجار و سرمایه‌گذاران چینی به این منطقه آمده‌اند. گشایش کریدور اقتصادی چین-پاکستان در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، انرژی و مخابراتی که هزینه آن ۴۶ میلیارد دلار برآور می‌شود، موجب کاهش خشونت‌ها شده است. در بلوچستان این طرح با توسعه بندر گوادار همراه است. با وجود این، گروه تروریستی ارتش بلوچ سعی دارد با حملات خود به خشونت‌ها در این ایالت دامن بزند.

بعدازظهر روز شنبه چهار تروریست مسلح به یک هتل پنج ستاره حمله کردند که دو کشته برجای گذاشت. چهار تروریست این حمله در تبادل آتش با پلیس به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ دی ۱۴۰۲
ایران و پاکستان باید با همکاری هم اینها رو نابود کنن هدف اینها در نهایت جدایی بلوچستان از ایران و پاکستانه
بیبگر بلوچ
۱۹:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
ولا اینکه ارتش بلوچستان نه ارتش آزادی بخش بلوچستان دوما اینکه تروریست ارتش بلوچستان نیست فوج پاکستان هست که مردم بلوچ رو به دون هیچ گناهی میکشه سوما ارتش آزادیبخش بلوچستان برای آزادی کشور میجنگند یعنی بلوچستان
لطفا شما که هیچ چیز از سرمچاران نمیدونید اراجیف و دروغ تحویل مردم ندهید
ارفند سراوانی
۱۲:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
بلوچ سر مچار برای آزادی وطن خود می جنگد لطفا اراجیف ننویسید
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
پاکستان کلا یه مشکل جهانی شده
سید سعید
۲۲:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخاطر این که دولت مردان این کشور دلسوز نیستن . به عربستان هم اجازه داده که مدرسه یا دانشگاه به اصطلاح مذهبی و دینی باز کنن اما دارن وهابیت رو منتقل میکنن .یاد میدن چجوری سر ببرن یا چجوری انتحاری بزنن . بخاطر همینه که کلی گروه یا سازمان تروریستی توی این کشور هسته .حالا از وقتی عمران خان این مملکتو به دست گرفته جای امید هست که گام هایی برای نابود کردن تروریست ها برداره