سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحت پیشه در جمع خبرنگاران:

پایان مسائل اخیر جنگ نیست/ بخش اعظم مشکلات اقتصادی ارتباطی به تحریم‌ها ندارد/ کسی به ترامپ زنگ نمی‌زند/ نتیجه برجام برد-برد نبود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آ‌مریکایی‌ها نمی‌توانند و نمی‌خواهند وارد جنگ با ایران شوند.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز صبح، اظهار کرد: جلسه غیرعلنی امروز با حضور سردار سلامی برگزار و بحث‌های مهمی صورت گرفت.

وی افزود: ۲۸ سال است که راهبرد‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خرید‌های تسلیحاتی، مهندسی معکوس و تولیدات کاملا بومی و غیر دسترسی جمهوری اسلامی در قالب راهبرد در مقابل آمریکا تعریف شده است.

فلاحت پیشه افزود: ما در این حوزه دشمنی آمریکا را تشخیص داده‌ایم و به آمادگی دفاعی رسیده‌ایم، لذا اعتقاد داریم که جنگ نخواهد شد چرا که آمریکایی‌ها می‌دانند که امکان جنگ با ایران را ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر امکان اینکه از فاصله دو هزار کیلومتری هدفی را مورد اصابت قرار دهد دارد؛ این درحالی است که ناو‌های آمریکایی تنها ۵۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارند، لذا آمریکا و هیچ کسی دیگری درگیر جنگی که توأم با شکست باشد نخواهد شد.

وی بیان کرد: معتقدیم که جنگ نخواهد شد چرا که راهبرد آمریکا در حال حاضر ایجاد جنگ روانی است.

فلاحت پیشه گفت: از طرفی دولت باید به وظیفه خود به درستی عمل کند چرا که بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم نیست بلکه به دلیل ضعف‌های نظارتی، بازرسی و... است که در دولت وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در زمینه دفاعی کاملا آمادگی داریم، اما پایان مسائل اخیر جنگ نیست و البته هیچ‌کسی هم از ایران به آقای ترامپ زنگ نخواهد زد و در نهایت آمریکایی‌ها مجبور خواهند شد که موضوع مذاکره با ایران را به صورت جدی‌تری مطرح کند، آن‌ها خواهند دید که موضوع ایران با کره شمالی و دیگر کشور‌ها کاملا متفاوت است.

وی اظهار کرد: ما در جلسات کمیسیون امنیت ۵۰ درصد وقت خود را در قالب طرح‌ها و سیاست‌ها به بررسی موضوعات امنیتی و دفاعی و اقدام متقابل در برابر آمریکا اختصاص داده‌ایم، آقای ظریف امروز به منظور پاسخ به سوال نمایندگان به کمیسیون امنیت خواهد آمد.

فلاحت پیشه ادامه داد: ترامپ در یک فضای روانی که خود و دولت آمریکا به راه انداخته است گرفتار شده، دولت آمریکا تمام برگه‌های خود را هزینه کرده در حالی که ایران هنوز برگه‌های خود را رو نکرده است، تمام تحریم‌های آمریکا تکراری بوده و تکنیک‌های آمریکا برای تحریم ایران ته کشیده است، البته جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش بحران نیست و در آینده موضع آمریکا تغییر خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: ایران در طول دوران بعد از انقلاب تنها یک بار وارد مذاکره جدی بر سر برجام شد، این موضوع که تحت عنوان برد- برد مطرح شد نتیجه برد- برد نداشت و ایرانی‌ها دیگر وارد مذاکره‌ای که نتیجه آن برد و باخت باشد نمی‌شوند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با توجه به مقدماتی که فراهم کرده اند نشان دادند که سیاست‌هایشان فعلا مذاکره نیست، اگر شرایط بخواهد به سمت مذاکره برود آمریکایی‌ها باید از برخی سیاست‌های خود عقب نشینی کنند.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: سردار سلامی در سخنان خود اظهار کرد که ایران آ‌مادگی جنگی را دارد، اما جنگ نخواهد شد چرا که آمریکایی‌ها نمی‌توانند و نمی‌خواهند جنگی را به راه بیندازند و تنها به دنبال جنگ روانی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
عماد
۰۲:۵۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
جنگ نخواهد شد. مذاکره نخواهیم کرد.
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما به عنوان نمایندهای این ملت با تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان ودست رد به قوانین استعماری مثلFATF جلوی نفوذ روباه پیر وآمریکای جنایتکار رو بگیرید والا نیروههای نظامی و امنیتی دلاورمون کاملا به وظایف خودشون آگاه هستن.
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
معلوم نیست که این نمایندگان در مجلس چیکار میکنند. که اوضاع اقتصادی مملکت روز به روز بدتر داره میشه!
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی بگم خدایا
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی ازمشکلات کشور به خاطریک سری اشتباهات درسیاستها ومدیریتهای است که فقط مختص این دوره نیست و حاصل دوره های قبل نیزهست پس اگرقرارباتحریم هامقابله بشه بایدتمام قواباهم به فکر حل مشکلات باشند.
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
جلو مفسدین اقتصادی و محتکرین وووو را بگیرید که هر کاری دلشان خواست میکنند.
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
رهبری از 8سال قبل دائم می گفتن به مسؤلین جنگ ما در آینده جنگ اقتصادی است کدوم مسول این حرف الهی را درک کرد یا مجلس چه کار کرد
باید مسؤلین پاسخگو باشن قرار نبود انقلاب کنیم و شهید تقدیم کنیم و حرف رهبری زمین بماند
باید دستگاه نظارتی تحقق خواستها و حرفهای رهبری را طی 10سال اخیر توسط مسؤلین ارزیابی کنن و به دستگاه قضا برای احقاق حق الناس معرفی کنند حتی اگر بازنشسته شدند

که امروز مردم در فشار نباشن
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
یاسر ابوهلاله، مدیر پیشین شبکه خبری «الجزیره» قطر و «حمد بن‌جاسم»، نخست‌وزیر و وزیرخارجه پیشین این کشور روز گذشته در توییت‌هایی با بیان جزئیاتی از این دیدار وزیر خارجه امریکا از منطقه نوشتند که کشورهای عربی دلخوش نباشند که آمریکا با ایران درگیر می‌شود بلکه کل چیزی که آمریکا دنبال آن است، ضمیمه‌ای برای توافق هسته‌ای است.
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا دشمن مردم عادی کشور و دوست ورفیق اختلاسگران است مرگ بر اختلاسگر و رانت هایشان اگر این ها بمیرند امریکا دستش کوتاه میشود کارتن خواب و کوله بر را چه به امریکا
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقا اروپا اعلام کرده که برنامه موشکی و دخالت ایران در منطقه باید در برجام قید بشه یعنی برجام بی برجام الان مسؤلان دنبال چی هستند
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند،مراقب نفوذ انگلیس باشید.
#افطار انگلیسی
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند،مراقب نفوذ انگلیس باشید.
#افطار انگلیسی
حمید
۱۳:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ماخودمون واسه خودمون مشکل درست کردیم
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخش اعظم مشکلات اقتصادي فقط و فقط به دليل عدم نظارت ها از جانب دولت است جناب
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بمب اتم بسازید
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بمب اتم چیز خوبیه.من که میگم یه همه پرسی بذارن تا چند درصد از مردم با ساختش موافقن!!!
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
تنها امید ما این هست که مقاومت کنیم تا دوران ریاست جمهوری ترامپ تموم بشه
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایولا
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوران ریاست جمهوری ترامپ هم عوض بشه تاثیری تو سیاستهای خصمانه آمریکا نداره
م
۱۳:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرف دل مارو زدی
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اين چه حرفيه ميزني برادر من ما مسلمان هستيم اميدت به خدا باشد
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفم براي اين طرز فکر
آرش
۰۰:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
نیست که زمان اوباما بهشت اقتصادی برای ایران فراهم شد!؟تحریم های بعد از برجام، از زمان اوباما شروع شد.
آمریکا شیطان اکبر است چه با رئیس جمهور سیاه چه با رئیس جمهور زرد.
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تاریخ نشان داده که هررئیس جمهوری اومده در آمریکا ۲بار پشت سرهم پیروز انتخابات شده درضمن انتخابات آنها ایالتی برگزار میشه پس منتظر این فرضیه نمان
عماد
۰۲:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هیچکس از آمریکا برای خدمت به ملت ایران نمیاد. ما را امید خیر نیست. شر مرسانید