سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد؛

افزایش ۶ برابری تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:استان ایلام طی سه سال اخیر با افزایش ۶ برابری تولید دانه روغنی کلزا در آستانه خودکفایی در تأمین روغن‌های گیاهی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حشمت اله زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان مناطق گرمسیری استان ایلام خریداری شده که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان فصل برداشت به ۲۱ هزار تن به ارزش بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال برسد.

وی اظهار کرد: از این میزان دانه روغنی کلزا نزدیک به ۹ هزار تن تن روغن با کیفیت بالا تولید می‌شود که کیفیت مناسب دانه روغنی کلزای تولیدی استان ایلام موجب رغبت بیشتر کارخانجات روغن کشی کشور جهت خرید این محصول شده و محصول کشاورزان بلافاصله پس از خرید به کارخانجات مذکور حمل و بهای محصول نیز به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: ایلام اولین استانی است که با اختصاص بیش از ۲۰ درصد از اراضی آبی زیر کشت غلات به زراعت کلزا، اهداف ۱۰ ساله خوداتکایی در دانه‌های روغنی را طی سه سال محقق کرده است.

انتهای پیام/ د

تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.