سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتک کاری نمایندگان مجلس قانون گذاری هنگ کنگ + فیلم

نمایندگان پارلمان هنگ کنگ با یکدیگر به زد و خورد پرداختند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، قانون گذاران طرفدارِ دموکراسی و اکثریت وفادار به چین در مجلس قانون گذاری هنگ کنگ به شدت درگیر شدند که منجر به مجروح شدن چند تن از نمایندگان شد.

طرفین در حال بررسی و بحث بر سر قانون استرداد بودند (که به موجب آن قدرت چین در هنگ کنگ توسعه می‌یابد) که درگیری میان قانون گذاران طرفدارِ دموکراسی و نمایندگان وفادار به پکن رخ داد.

هنگ کنگ به عنوان مستعمره سابق انگلیس می‌کوشد تا قوانینی تصویب کند که به موجب آن‌ها افراد مجرم شامل خارجی‌ها بدون توافقات رسمی به کشور‌ها شامل چین مسترد شوند.

تنش زمانی بالا گرفت که قانونگذاران طرفدار دموکراسی و اکثریت طرفدار پکن سعی داشتند جلسات جداگانه‌ای را در مورد این لایحه برگزار کنند.

قانون گذاران هنگ کنگ بر روی میز‌ها رفتند و با یکدیگر درگیر شدند و همچنین به هم دشنام می‌دادند. ماموران امنیتی تلاش کردند تا نظم را بازگردانند. شدت زد و خورد به حدی بالا گرفت که یکی از اعضای پارلمان با برانکارد به بیمارستان منتقل شد.

مخالفان قانون استرداد و نگران از نفوذ چین می‌گویند که این قانون برخی آزادی‌های دولت شهرِ هنگ کنگ را به خطر می‌اندازد، زیرا قرار بوده است که هنگ کنگ نظامی مستقل داشته باشد اگرچه زیر نظر چین باشد (دو نظام در یک کشور).

مخالفان بر این باور هستند که قانون استرداد باعث مخدوش شدن استقلال برآمده از خودمختاری هنگ کنگ از چین می‌شود.

حدود ۱۳۰ هزار مخالف قانون استرداد حدود دو هفته گذشته علیه این قانون تظاهرات کردند، در حالی که چند هزار نفر نیز جمعه شب (۲۰ اردیبهشت) در مخالفت با قانون استرداد جلوی پارلمان هنگ کنگ تجمع کردند و خواهان لغو این قانون بودند.


بیشتر بخوانید: کتک کاری نمایندگان مجلس سودان با صندلی! + فیلم 


انتهای پیام/
 

دعوای نمایندگان پارلمان با یکدیگر + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۰۹:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
فکنم // جلسه غیر علنی بود