سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراضات در پی دعوت ملکه انگلیس از پادشاه بحرین برای حضور در مسابقات اسب‌سواری

دعوت ملکه انگلیس از پادشاه بحرین برای حضور در مسابقات اسب‌سواری رویال ویندسور، خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در پی دعوت کاخ باکینگهام از پادشاه بحرین برای حضور در مسابقات اسب سواری رویال ویندسور، فعالان حقوق بشر این اقدام ملکه انگلیس را محکوم و آن را «رسوایی اخلاقی» توصیف کردند.

روزنامه گاردین با انتشار گزارشی با عنوان «دیدار ملکه با پادشاه بحرین اعتراضات را برانگیخت» نوشت: فعالان (حقوق بشر) دعوت کاخ باکینگهام از پادشاه بحرین به منظور حضور در مسابقات اسب سواری ویندسور را محکوم و اعلام کردند انگلیس نباید فرصت برای ارتباط عمومی را برای رژیمی سرکوبگر فراهم کند.

این روزنامه به نقل از «علی مشیمع» فرزند یکی از رهبران اعتراضات بحرین که زندانی است، نوشت: بله، در حالی که پادشاه (بحرین) با مقامات دیدار می کند، پدر سالخورده من در سلولی در بحرین در رنج بوده و با وجود بیماری، از دسترسی به معالجه پزشکی محروم است.

او همچنین به گاردین گفت: او (در این شرایط) تنها نیست، بلکه هزاران زندانی در سلولهای پر ازدحام بحرین زندانی بوده و بسیاری از آنها بطور عامدانه از مراقبت های پزشکی محروم هستند.

پایگاه اینترنتی روزنامه «مورنینگ استار» انگلیس نیز در مطلبی با عنوان «ملکه، یک ستمگر را به مسابقات سوارکاری دعوت می کند» نوشت: فعالان حقوق بشر دعوت ملکه از دیکتاتور بحرین را برای مسابقات سالانه سوارکاری رویال ویندسور «رسوایی اخلاقی» توصیف کردند.

این روزنامه افزود: حاکم مطلق بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه، روز پنجشنبه به درخواست ملکه (الیزابت دوم) برای حضور در بزرگترین نمایش سوارکاری در فضای باز در انگلیس و با وجود هشدارها در این حصوص که رژیم او (آل خلیفه) نقض وحشیانه حقوق بشر را تشدید کرده، وارد این کشور شد.

مورنینگ استار ادامه داد: «سید احمد الوادعی» مدیر مؤسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین که چندین عضو خانواده وی بخاطر صحبت علیه پادشاه در زندان هستند، این اوضاع را «شرم آور» توصیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.