سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیران قزوین برای مقابله با آفت ملخ برنامه ریزی کنند

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: مدیران استان باید آمادگی لازم را برای مقابله باتهدید آفت ملخ، گاز کلر و مواد شیمیایی را داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری در جلسه قرارگاه پدافند زیستی و بیو تروریسم استان گفت: مسائلی مانند آفت ملخ، مگس زیتون، گاز‌ها و مواد شیمیایی و سمی، می‌تواند یک ابزار تهدید دشمن باشد و ما نیز لازم است با تسلط کامل بر مسائل اطلاعات لازم را از بخش‌های مختلف استان در بخش‌های صنعت و کشاورزی داشته باشیم تا بتوانیم تدبیر کنیم.

حبیبی اضافه کرد: در استان قزوین از مجموع بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی مشخص شده کمتر از ۱۰۰ واحد با مواد شیمیایی کار می‌کنند که همه فعالان آن اعم از مدیران و کارشناسان و کارگران باید توجیه شوند تا حوادث در این واحد‌ها به حداقل برسد.

معاون اقتصادی استانداری یادآور شد: باید بدانیم در این کارخانه‌ها چه تعداد افراد با گاز‌های سمی و خطرناک، مانند کلر، مواد شیمیایی سروکار دارند تا برای مواقع بروز حادثه برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: در زمان وقوع سیل یک کارخانه که مواد خطرناک نگهداری می‌کرد تخلیه شد و اگر این کار صورت نمی‌گرفت با یک فاجعه روبرو می‌شدیم.

حبیبی اظهار داشت: مدیران سازمان‌های صنعت، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، باید توجیه شوند تا در صورت بروز هر گونه حادثه در کارخانه‌های شیمیایی بتوانیم از خسارت جلوگیری کنیم.

وی گفت: در جابجایی کالا‌هایی مانند گاز کلر، مواد شیمیایی باید احتیاط و دقت لازم صورت گیرد و رانندگان کامیون‌های حامل این اقلام آموزش ببینند.

حبیبی اضافه کرد: استفاده از گاز کلر در ضد عفونی کردن آب آشامیدنی شهر‌ها به دلیل رعایت مسائل زیست محیطی تقریباً حذف شده است که انتظار داریم این روش در مجتمع‌های آبرسانی روستایی هم از چرخه خارج شود و در استخر‌ها نیز دیگر شاهد استفاده از آن نباشیم.

وی بیان کرد: دشمنان زیادی داریم که باید خود را برای مقابله با تهدیدات مختلف آن‌ها آماده کنیم تا آسیب‌ها به حداقل و صفر برسد.

حبیبی تصریح کرد: باید مراقب باشیم هیچ استخری از کلر استفاده نکند و در شهر صنعتی هم در یک ماه آینده تصفیه خانه فاضلاب و آب آشامیدنی از کلر استفاده نکند.

انتهای پیام/ک

جلسه قرارگاه پدافند زیستی و بیو تروریسم استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.