سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

طولانی شدن فرآیند صدور مجوز‌ها، فسادآور است

استاندار قزوین گفت: هر چقدر مراحل صدور مجوز‌ها طولانی شود، فساد هم بالا می‌رود، باید تلاش کرد فرآیند صدور مجوز تولید و سرمایه گذاری با کمترین زمان صورت گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای گفتگو با انتقاد از بی توجهی مدیران به مشخص کردن فرایند صدور مجوز در دستگاه خود و حذف موارد زائد گفت: به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان اعلام کردیم مسیر فرآیند‌ها مشخص شود، اما هنوز جواب نداده‌اند که نشان می‌دهد یا مدیر به حوزه کاری خود آشنا نیست و یا می‌خواهد همچنان ارباب رجوع داشته باشد.

زاهدی افزود: برخی مدیران دوست دارند فرایند صدور مجوز طولانی باشد و ارباب رجوع آنقدر رفت و آمد کند تا خسته شود و شاید به برخی مسائل تن دهد و همین روش بستر خطا و تخلف است.

وی اضافه کرد: هر چقدر ما دولتی‌ها در کار بخش خصوصی بیشتر دخالت کنیم فسادش بیشتر است.

استاندار اظهار داشت: چرا باید دریافت مجوز اجرای طرح توسعه طولانی شود در حالی که همه شرایط و زیرساخت‌ها مهیاست و بهترین راهکار رونق تولید است، اما همچنان کار‌ها طولانی است.

زاهدی گفت: اسامی کسانی که دستور ابلاغی را اجرا نکردند به وزارتخانه معرفی می‌کنیم، زیرا هنوز برخی نمی‌دانند چه مسئولیتی دارند.

استاندار بیان کرد: اگر قانون حمایت از سرمایه گذار اجرا می‌شد بسیاری از واحد‌ها را مثل فرنخ، مه نخ، کنتور سازی و پوشینه بافت را تعیین تکلیف می‌کردیم و با معرفی مدیری دولتی وضعیت را به سامان می‌رسانیدم.

زاهدی افزود: مشکل دیگر تفسیر قانون است و برخی مدیران با تفسیر منفی می‌خواهند مانع تراشی کنند که مصداق بارز آن همین موضوع معافیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری است که حدود ۴۰ سال این شعاع زمینی محاسبه شده، اما یک دفعه گفتیم مسافت هوایی مورد نظر است.

زاهدی گفت: در بدترین زمان که مشکل تحریم داریم با این موانع کاری می‌کنیم که سرمایه گذار داخلی و خارجی پشیمان شود و همین قانون در استان هم موجب شده یک سرمایه گذار خارجی فعالیت خود را متوقف کند.

وی بیان کرد: اختلاف دستگاه‌های اداری با هم باید بین خودشان حل شود و از ارجاع آن به دستگاه قضائی خودداری کنیم.

استاندار یادآور شد: بسیاری از قطعات واحد‌های تولید که به دلیل تحریم وارد نمی‌شود می‌تواند در داخل تولید شود، اما شناختی از ظرفیت‌های خود نداریم برای نمونه یک واحد نساجی در استان قادر است تمام دستگاه‌های مورد نیازش را بسازد و از این نمونه‌ها متعدد داریم که در صورت شناسایی می‌توان نیاز‌ها را برطرف کرد.

زاهدی درباره تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها هم گفت: اسامی واحد‌هایی که به دلیل مشکلات در اختیار بانک‌ها قرار گرفته‌اند مشخص شود تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از وضعیت آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای گفتگوی استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.