سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۰ هزار لیتر گلاب در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: ۳۰ تن گل محمدی و ۱۰ هزار لیتر گلاب در شهرستان بابل تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: با کشت گل محمدی در ۱۰ هکتار از اراضی بالادست شهرستان بابل، امسال ۳۰ تن گل محمدی و ۱۰ هزار لیتر گلاب تولید شد.

وی با بیان اینکه گل محمدی از مهم‌ترین انواع گل‌های رز در دنیا و از مشهورترین گیاهان در تاریخ باغبانی است، افزود: این گل به علت داشتن رایحه فوق‌العاده و تنوع ارقام، در بسیاری از مناطق دنیا کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: در شهرستان بابل علاوه بر مناطق کوهستانی و بالا دست، گل محمدی  به صورت پایلوت چند سالی است که در منطقه دشت هم به صورت خالص و هم ترکیبی در بین فواصل کاشت درختان میوه کشت شده و برنامه توسعه کشت در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه گل محمدی عملکرد اقتصادی مناسبی را در پی داشته به گونه‌ای که درآمد ناخالص آن ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در هکتار است، افزود: کشاورزان علاقمند می‎توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و عقد قرارداد با کارگاه مربوطه گل تولیدی را کیلویی ۲۵ هزارتومان به فروش برسانند.

طاهری با اشاره به ویژگی‌های خوراکی و درمانی گل محمدی گفت: گل محمدی در صنایع غذایی، داروسازی و عطرسازی جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ م

برداشت ۳۰ تن گل محمدی در شهرستان بابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.