سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه سلامت رمضان در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برنامه سلامت رمضان به منظور تشدید نظارت‌ها بر اماکن عرضه کننده مواد غذایی در استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،دکتر مهدی حسینی‌زاد، رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در راستای کنترل و کاهش طغیان‌های احتمالی ناشی از شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا و به منظور تامین و حفظ سلامتی آحاد جامعه و دسترسی به آب و غذای ایمن و سالم، برنامه سلامت رمضان  همزمان با سراسر کشور از ۱۴ اردیبهشت ماه تا ۱۷ خرداد ماه سال جاری در خوزستان اجرا می‌شود.

وی افزود: ۴۰ اکیپ و ۲۷۳ نفر از کارشناسان و مهندسان سلامت محیط و کار، نظارت و بازرسی از ۳۷ هزار و ۱۸۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی شامل آش و حلیم‌پزی، مراکز تهیه و عرضه شیرینی سنتی، زولبیا و بامیه، محل‌های تهیه و توزیع سحری و افطار و محل‌های برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر، اماکن عمومی، اماکن زیارتی و مساجد و همچنین نظارت ویژه بر کارخانه‌های یخ‌سازی، آب شیرین‌کن‌ها و مراکز عرضه ظروف یکبار مصرف و سایر موارد را به عهده خواهند داشت.

حسینی‌زاده تصریح کرد: این برنامه توسط بازرسان از ساعت ۸ تا ۲۰ و بر اساس موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت ۲۴ شب اجرا خواهد شد. در بازرسی از این اماکن با هرگونه مورد تهدیدآمیز برای سلامت مردم برخورد جدی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد:  افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد وبا سایر نهاد‌های مربوطه نیز هماهنگی لازم برای بازرسی مشترک انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایت بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/م

نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.