سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولدی دوباره برای جگوار کلاسیک XK 120

شرکت خودروسازی جگوار یک نسخه بسیار قدیمی از خودروهای خود را بازسازی و به معرض دید علاقمندان گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع خودروسازی جگوار یکی از معروف‌ترین برند‌های تجاری انگلیس است و به دلیل تولید خودرو‌های لوکس و پرقدرت از گذشته‌های دور محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم کشور‌های مختلف جهان دارد. حال این شرکت انگلیسی یکی از خودرو‌های قدیمی و خاطره انگیز خود را به نام XK120 را بازسازی و آماده فروش کرده است.

اگرچه جگوار XK120 خودرویی بسیار کمیاب و نادر نیست و در سال ۱۹۵۴ بیش از ۱۲۰۰۰ دستگاه از آن ساخته شد، ولی هنوز هم برای بسیاری از مردم داشتن و تماشای چنین خودرویی تا حد زیادی لذت بخش است. جگوار با درک سلیقه مشتریان باوفای خود این خودرو کلاسیک را بازسازی کرده و برای تولید دوباره آن بیش از ۱۱ ماه زمان صرف کرده است.

طراحی این خودرو به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان از آن در مسابقات اتومبیل رانی استفاده کرد و قدرت و سرعت آن را به رخ دیگر رقبا کشید. جگوار XK 120 اولین بار در سال ۱۹۵۴ در مسابقه رالی کالیفرنیا حضور پیدا کرد و در آن سال‌ها توانست نتایج افتخار آمیزی را برای رانندگان خود و شرکت جگوار بدست آورد.

جگوار XK 120 مجهز به موتور شش سیلند با حجم ۳.۴ لیتر است و قدرت برابر ۱۸۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت خروجی موتور این خودرو تا ۲۲۰ اسب‌بخار قابل ارتقا است. جعبه دنده جدید و پیشرفته که قدرت موتور را با سرعت بیشتری به چرخ‌ها انتقال می‌دهد و ترمز‌های دیسکی قوی و کارآمد از جمله اصلاحاتی است که مهندسان جگوار برای عملکرد هرچه بهتر XK 120 روی آن انجام داده‌اند.

تمامی روکش‌های صندلی و داخل کابین این خودرو با نوعی از چرم کمیاب پوشیده شده است. این نوع از طراحی داخلی زیبایی خودرو کلاسیک جگوار را دو چندان کرده و موجب حفظ شدن اصالت آن شده است. دیگر تغییر جالبی که در این خودرو انجام شده است، مجهز کردن صندلی‌ها به تنظیم کننده برقی است تا راننده و سرنشینان به با توجه به قد خود، محل قرار گیری صندلی را تنظیم کنند.


بیشتر بخوانید: جگوار نسل جدید خودروهای تمام الکتریکی را طراحی می‌کند +تصاویر


انتهای پیام/

خودرو کلاسیک جگوار XK 120 جانی دوباره یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.