سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر کشور:

هفته آینده از سامانه سجا رونمایی می شود

سامانه یکپارچه و سراسری سجا با هدف آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده هفته آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه سامانه یکپارچه و سراسری سجا با هدف آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده هفته آینده رونمایی می‌شود، گفت: این سامانه با هدف آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده هفته آینده رونمایی می‌شود.

جمالی نژاد ادامه داد: در این سامانه گزارش لحظه‌ای استان‌ها در خصوص پیشرفت بازسازی، انجام عملیات اجرایی، تکمیل پرونده ساخت و ساز مناطق در قالب اقدامات برنامه قرارگاه انجام می‌شود.

وی افزود: میزان و پهنه خسارت سیلاب بهار امسال بسیار گسترده بود به طوری که ۲۵ استان کشور را درگیر کرد.

وی گفت: استان مرکزی با مدیریت به هنگام موفق شد خسارت کمتری را نسبت به سایر استان‌ها متحمل شود.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در اثر سیل اخیر در استان مرکزی خسارت دیده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: قرارگاه سازندگی تشکیل شده تا با فرماندهی واحد، روند بازسازی مناطق سیل زده تسریع شود.

جمالی نژاد گفت: اقدامات بازسازی مناطق سیل زده در سه بخش ساختاری، برنامه‌ای و حمایتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: بازسازی در شرایط دشوار اقتصادی کار سختی است و نباید انتظار داشت تا اعتبار خاصی اختصاص یافته و نوسازی صورت گیرد بلکه باید از ظرفیت‌های داخلی بیشترین استفاده شود.

جمالی نژاد گفت: استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان بیشترین حجم خسارت سیلاب را متحمل شده اند و اولویت در کمک به این مناطق و ساخت مسکن و سرپناه مردم است.

وی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت ۶ هزار خیر مسکن و مدرسه ساز در بازسازی مناطق سیل زده امری ضروری است.

انتهای پیام / م

آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده

برچسب ها: سیل ، استان مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.