سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم اسفراین در مجلس:

محیط زیست اجازه واگذاری معدن آلبلاغ را نمی‌داد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه منطقه ساریگل تحت محافظت محیط زیست بوده، اجازه واگذاری معدن آلبلاغ را نمی‌داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برداشت‌های غیر مجاز از معدن آلبلاغ و ریزش قسمتی از این معدن که مرگ فردی را در پی داشت، اظهار کرد: محافظت ساریگل برعهده محیط زیست بوده، بنابراین نهاد‌های متولی به ویژه محیط زیست باید پاسخگوی کوتاهی در امر حفاظت از منطقه باشند.

قوامی با بیان اینکه مکاتبات لازم برای تعیین و تکلیف ساریگل انجام و در این رابطه به رئیس جمهور تذکر داده شده، افزود: به منظور پیگیری و تعیین تکلیف ساریگل طی هفته جاری جلسه‌ای با رئیس سازمان محیط زیست جلسه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با موافقت شورای عالی محیط زیست، منطقه ساریگل به شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان اسفراین واگذار شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی درباره عضویت در شرکت تعاونی توسعه عمران، بیان کرد: تمام شهروندان اسفراینی می‌توانند عضو این شرکت شوند و سهم هر فرد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قوامی اعلام کرد: منابع حاصل از معدن آلبلاغ قطعاً بین سهام داران که مردم اسفراین هستند، توزیع خواهد شد.

وی گفت: با فروش سهام شرکت تعاونی می‌توان زیرساخت‌های لازم را به منظور برداشت بهتر و کم‌خطرتر ایجاد کرد تا دیگر شاهد هجوم مردم و وقوع حوادث نباشیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنانچه منابع معدن آلبلاغ به قیمت واقعی فروخته شود دیگر سودی نصیب دلالان نمی‌شود چرا که تا کنون ۱۰ درصد از ارزش افزوده به جیب آنان می‌رفت به طوری که از مردم چهار هزار تومان خریداری می‌شد و ۴۰ هزار تومان در زنجان به فروش می‌رسید.

قوامی تاکید کرد: با مدیریت دقیق از معدن آلبلاغ باید بازار دلالان برچیده و منافع این معدن به اسفراین بازگردد چرا که حق مردم این شهرستان است.

وی اظهار کرد: قطعاً با برنامه‌ریزی و مدیریت درست می‌توان از سود شرکت توسعه عمران، کارخانه احداث کرد تا ارزش افزوده بیشتر و اشتغالزایی ایجاد شود.

انتهای پیام/ب

منطقه ساریگل تحت محافظت محیط زیست بوده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.