سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«نه » جوانان روستای شیرین آباد فراهان به مهاجرت/ زمین خشک باشد قطب تولید کفش می شویم

رونق تولید کارگاه‌های کوچک در روستای شیرین آباد فراهان مهاجرت را معکوس کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، چرخش چرخ کارگاه‌های کوچک روستایی و رونق تولید ۲۲ کارگاه تولید کفش کودک در روستای شیرین آباد شهرستان فراهان موجب اشتغال ۲۰۰ نفری جوانان در کارگاه‌های تولید‌ی این روستا و معکوس شدن مهاجرت شده است.

شیرین آبادی سرپرست کارگاه‌های تولید کفش روستای شیرین آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: با افتتاح و فعالیت ۲۲ کارگاه تولید کفش در این روستا ضمن بازگشت دوباره جوانان رونق هم به روستا بازگشته است.

شیرین آبادی افزود: این درحالی است که در سال‌های گذشته به علت نبود شغل و خشک شدن زمین‌های کشاورزی جوانان جویای کار روستا برای اشتغال به تهران و استان‌های همجوار مهاجرت می‌کردند.

وی اضافه کرد: به طور میانگین روزانه تا ۲۰۰ جفت کفش کودک در کارگاه‌های کفش شیرین آباد تولید می‌شود و ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان شیرین آبادی، جوانان روستا‌های همجوار نظیر امیر آباد و تلخاب هم در این کارگاه‌ها مشغول به کارند.

تولید سالانه ۸۰۰ هزار جفت کفش کودک در روستای شیرین آباد فراهان

سرپرست کارگاه‌های تولید کفش روستای شیرین آباد کمبود و گرانی مواد اولیه و دست پنهان دلالان در بازار را از اصلی‌ترین موانع تولیدات کارگاه‌های این روستا دانست و گفت: هم اکنون سالانه ۸۰۰ هزار جفت کفش کودک در این روستا تولید می‌شود که با حمایت‌های دولتی و کوتاه شدن دست واسطه‌ها این تعداد می‌توانند تا هزارو ۶۰۰ جفت هم افزایش یابد.

روستای شیرین آباد قطب تولید کفش کودک ایران از توابع شهرستان فراهان استان مرکزی است و در فاصله‌ ۷۰ کیلومتری اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پروانه
۱۰:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
عالی و خداقوت به جوانان روستا