سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات پمپئو با مقامات روس با محوریت ایران و توافق هسته‌ای

یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در سفر هفته آینده خود به روسیه، موضوع ایران و توافق هسته‌ای را در اولویت مذاکرات با مقامات روس قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در سفر هفته آینده خود به روسیه، موضوع ایران و توافق هسته‌ای را در اولویت مذاکرات با مقامات روس قرار خواهد داد.

این مقام ارشد وزارت خارجه توضیح داد که علاوه بر مسائل اصلی یعنی ایران و ونزوئلا، مباحثات بین پمپئو و مقامات روسیه شامل موضوعاتی کنترل تسلیحاتی، مذاکرات هسته‌ای با کره‌شمالی، سوریه و نگرانی‌های واشنگتن از دخالت احتمالی مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ می‌شود.

وی درباره نگاه پمپئو به مذاکرات با طرف روسیه درباره پاره‌ای از موضعات تصریح کرد که وزیر خارجه آمریکا انتظار ندارد که این گفتگو‌ها به نتیجه‌های یک‌شبه برسد و در عوض امیدوار است که بتواند آن‌ها را به سطوح بالاتر دولتی ارتقا دهد.

این مقام همچنین افزود که پمپئو علاقمند است تا طی دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، جزئیاتی از دیدار ماه گذشته وی با کیم‌جونگ اون رهبر کره شمالی در شهر ولادیوستوک بشنود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته این حقشونه باید مثل خودشون رفتار کرد
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه فکر خیلی خوب
یه رقم خیلی بالا تحت عنوان جبران خسارات خروج از برجام توسط آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات اروپاییها توسط ایران تعیین شه و از ترامپ خواسته شه اون مبلغ رو به بانک مرکزی ایران واریز کنه اونوقت حاضریم به ترامپ زنگ بزنیم....چطوره؟
م
۱۶:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدايي راست ميگه هاا