سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد تند شهردار لندن از ترامپ

چند هفته مانده به سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، صادق خان وی را به تشویق بدرفتاری با زنان متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، چند هفته مانده به سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، صادق خان، شهردار لندن، وی را به تشویق بدرفتاری با زنان متهم کرد.

وی گفت نگرش های ترامپ، به بدرفتاری با زنان منجر شده است.

وی در مصاحبه با رادیو ال بی سی (LBC) در لندن تاکید کرد در میهمانی مربوط به ترامپ در لندن، شرکت نخواهد کرد. شهردار لندن پارسال نیز در زمان سفر ترامپ به انگلیس، به مخالفان وی اجازه داد عروسک بادکنکی وی را که به "بچه ترامپ" مشهور شد، در میدان پارلمان لندن به اهتزاز درآورند.

دونالد ترامپ قبلا صادق خان را به علت آنچه که کوتاهی در پیشگیری از تروریسم خواند، مورد انتقاد قرار داده بود. شهردار لندن از ترزا می، نخست وزیر انگلیس خواست در زمان گفتگو با ترامپ، موارد مخالفت خود را با رفتارهای رئیس جمهور آمریکا آشکارا بیان کند.

خبرهای تائید نشده هم از لغو سخنرانی ترامپ در پارلمان این کشور در پس مخالفت های گسترده با حضور وی در انگلیس حکایت دارد. در سفر قبلی ترامپ که به علت موج گسترده مخالفتها مجبور شد خارج از لندن با ملکه و نخست وزیر انگلیس دیدار کند، مخالفان حضورش بزرگترین تظاهرات ضد یک رئیس جمهور را در خیابانهای مرکزی لندن به راه انداختند و این بار نیز تاکید کردند به محض حضور او تجمعات اعتراضی و تظاهرات را علیه او برگزار خواهند کرد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و رئیس دولت سایه انگلیس هم پیشتر اعلام کرد در مراسم رسمی ضیافت دولت انگلیس به مناسبت حضور ترامپ حاضر نمی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.