سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدن آلبلاغ اسفراین حادثه ساز شد

رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی اسفراین از فوت یک شهروند اسفراینی در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  کشوری رئیس اداره اورژانس وفوریت های پزشکی با بیان اینکه در ساعت۱۴:۳۰ عصر امروز حادثه فروریختن معدن و مصدوم شدن دو شهروند اسفراینی شد گفت:یک آمبولانس به محل اعزام و تکنسین ها برای پیگیری مصدوم ها پای پیاده به محل رفتند.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال مصدومان با هلی کوپتر هلال احمر تماس گرفته شد افزود:متاسفانه یکی از مصدومان به نام مهدی نظرزاده ۳۸ ساله در صحنه فوت کرد و مصدوم دیگر از محل متواری و نیروهای اورژانس او را نیافتند.

وی گفت:اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) و آمبولانس در حال آماده باش هستند.

معادن سرب و روی آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین خراسان شمالی قرار دارد  

امسال برداشت از این معادن شدت گرفته و سبب نگرانی محیط‌زیست و مسئولان شده اما هنوز اقدام عملی برای جلوگیری از این تخلف انجام نشده است.

به گفته مسئولان خراسان شمالی، عیار بالا و صرفه اقتصادی معدن سرب و روی آلبلاغ سبب شده است که سودجویان با وجود برخوردهای نیروی انتظامی، به برداشت غیرمجاز ادامه دهند. سودجویان، ماده معدنی سرب و روی برداشت شده را از نقاط سخت‌گذر برداشت کرده، با چهارپایان به پایین‌دست می‌کشانند و آن را به استان های دیگر منتقل می‌کنند.

این معدن در منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی است و به همین دلیل امکان ثبت آن میسر نیست، از این‌رو سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی درخواست دارد این منطقه از مدیریت حفاظت محیط‌زیست خارج شود تا بتواند آن را ثبت کند اما اداره کل حفاظت محیط‌زیست با آن موافقت نمی‌کند .

روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اقدام به برداشت سرب می‌کنند.

انتهای پیام/س

 

 

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.