سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲.۶درصدی مصرف آب مشترکان شهری

همراهی مردم و مسئولان در خراسان جنوبی، مصرف آب شهری را ۲.۶درصد کاهش داد.

 به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: در سال گذشته باهمکاری شهرداری ها، ۲۱ درصد صرفه جویی در مصارف شهری و ۸درصد کاهش مصرف در ادارات را داشتیم که در مجموع در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ، مصرف آب مشترکان شهری در خراسان جنوبی ۲.۶ درصد کاهش یافت.

 وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب در شهر‌های خراسان جنوبی، ۱۸مترمکعب در ماه تعریف شده است افزود: تنها کمتر از ۲ درصد مشترکین آب شهری استان پرمصرف هستند که با ارسال نامه، راهنمایی فنی، و گفتگوی درب منزل، سعی در همراه کردن آن‌ها با برنامه‌های صرفه جویی مصرف آب داریم.

وی گفت:سرانه مصرف آب در شهر‌های استان از ۱۸۳لیتر به ازای هرنفر در شبانه روز به ۱۷۷لیتر کاهش یافته که کار ارزشمندی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان همچنین با اشاره به اینکه طرح جمع آوری فاضلاب هم اکنون در چهار شهر بیرجند، سربیشه، قاین و فردوس در حال اجراست افزود: اجرای طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های قاین و سربیشه در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

هاشمی مقدم گفت: ۴۲ کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده، تعویض ۴هزار رشته انشعاب فرسوده آب و نشت یابی ۲۷۰کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و ۳۱هزار انشعابات قدیمی از اقداماتی است که در سال ۹۷ برای مصرف بهینه آب در استان انجام دادیم که نتیجه عملیات نشت یابی، بازیابی ۶۰لیتر بر ثانیه از آب‌هایی بود که قابل شهود نبود و در زمین جاری می‌شد.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان از مردم خواست به میزان مصرف آب کولرها، نشتی و ترکیدگی لوله ها، و آبیاری فضای سبز منازل توجه داشته باشند.

انتهای پیام / ط آ

وجود  ۲۰۱هزار مشترک آب شهری در آب استان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.