سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی بارش خفیف، افزایش سرعت باد و گردوخاک در بوشهر

هواشناسی بوشهر از ایجاد ناپایداری‌های موقت جوی و گاهی ناپایداری‌های محلی و همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر امروز تا شنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا شنبه، به تناوب شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های موقت جوی و گاهی ناپایداری‌های محلی و همرفتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر مهیاست.

زهرا راستگو افزود: بنابراین در این مدت در برخی ساعات روز شاهد افزایش ابر، احتمال بارش خفیف و پراکنده باران، همچنین افزایش ناگهانی سرعت وزش باد و در پی آن بروز پدیده گرد و خاک و افزایش موقت ارتفاع موج دریا خواهیم بود.

وی بیان کرد: از اواخر جمعه تا اواسط هفته آینده به واسطه وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، سواحل استان به ویژه سواحل جنوبی به تناوب مواج  خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بر این اساس، تا فردا آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر، طی عصر امروز تا ظهر فردا نیمه ابری تا تمام ابری با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران، گاهی وزش تندباد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

راستگو افزود: جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و هنگام ناپایداری و وزش تندباد بر روی سواحل و دریا گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.