سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کالای ایرانی چقدر برای مشتریان جذاب است؟

یکی از عناصر بسیار تأثیرگذار در تقویت جذابیت کالا برای مشتری به میزان کیفیت آن باز می‌گردد، شاخصی که به موازات ارتقای آن، رونق تولید آن محصول فزاینده‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیفیت، نامی آشنا برای کالا‌هایی است که در میان جامعه هدف و در صحنه بازار، با اقبال مواجه هستند. هر آنچه کیفیت یک کالا یا محصول بیشتر، میزان تقاضا برای خرید و تهیه آن نیز افزون‌تر خواهد بود.

اساسا یکی از الزامات و ضروریات دستیابی به رونق تولید را باید در تسهیل ضریب عرضه و فروش آن جستجو کرد در غیر این‌صورت حصول و دستیابی به رونق در عرصه تولیدی و صنعتی امری ابتر و ناقص خواهد ماند.

با قائل بودن به چنین قاعده‌ای می‌باید قواعد مربوطه در راستای دستیبای به رونق را به نحوی شایسته و منطقی رعایت کرد. در میان این قواعد، کیفیت کالا از عناصر بسیار تعیین کننده برای نائل شدن به هدف مورد نظر در این عرصه به شمار می‌رود.

البته دستیابی به رونق تولید، صرفا با ارتقای کیفی محصول یا کالای تولیدی حاصل نمی‌شود و به موازات آن می‌باید ضروریاتی دیگر را نیز تامین و مهیا کرد در غیر اینصورت تحقق هدف مورد نظر ممکن نخواهد شد؛ بنابراین با همه این اوصاف، تردیدی وجود ندارد که در فقدان کیفیت، برخورداری از رونق در عرصه تولید کالای مورد نظر قطعا و یقینا ناشدنی است.

محمدرضا صدیقیان، یکی از فعالان صنعتی و تولیدی در غرب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت کیفیت کالا در اذهان و افکار عمومی و در میان جامعه مصرف کننده اظهار کرد: یکی از عناصر شاخص و برجسته برای مشتریان برای انتخاب و خرید کالا در میان حجم انبوهی از کالا‌های مشابه داخلی و خارجی موجود در بازار، به کیفیت موجود در آن باز می‌گردد.

وی افزود: برای جامعه هدف کالاها، کیفیت محصولات به میزانی حائز اهمیت است که بعضا برای برخورداری از محصول با کیفیت، به مصروف ساختن هزینه هر چه بیشتر مبادرت می‌ورزند.

صدیقیان در ادامه بیان کرد: به صورت طبیعی و منطقی این حق مشتری است تا در قبال هزینه کردی که برای کالای مورد نظر خود، پرداخت می‌کند، کالایی را تهیه کند که از حیث کیفیت از درجه مقبولی برخوردار باشد.

این فعال صنعتی و تولیدی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که کسب درآمد با پیچ و خم مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، با سختی و مشقت‌های خاص به خود همراه است، طبیعتا مشتری یا متقاضی حق دارد در قِبال هزینه‌ای که برای خرید کالای مورد نظر خود می‌کند کالایی با کیفیت دریافت کند تا پس از مدت کوتاهی مجبور به پرداخت مجدد هزینه‌ای مشابه نشود و این امر در ارتباط با کالا‌های مصرفی نیز مصداق پیدا می‌کند.

وی افزود: این حق در خصوص کالا‌ها و محصولات غذایی که ماندگاری آن پایین است و مشتری پس از مدتی باید مجدد به خرید مجدد و جایگزین سازی آن مبادرت ورزد جاری است، زیرا کیفیت حق مشتری است.

صدیقیان در ادامه بیان کرد: کیفیت عاملی است که به واسطه آن، مشتری یا جامعه هدف آن کالا یا محصول جذب آن می‌شود و در چنین شرایطی، انگیزه برای خرید و تهیه آن کالا افزون‌تر خواهد شد و با افزایش فروش و عرضه، مرکز یا مراکز تولید کننده آن کالا نیز از رونق هر چه بیشتری برخوردار خواهند شد و از مزایا و ثمرات این رونق به صورت زنجیره وار، نیروی انسانی فعال در بخش تولید، بخش‌های مکمل و صنوف فعال در حوزه عرضه و توزیع نیز بهره‌مند خواهند شد.


بیشتر بخوانید: نقش بازاریابی در رونق تولید/ لزوم شناسایی ذائقه جامعه هدف کالا‌های ایرانی در آن‌سوی مرز‌ها


لزوم تولید کالا‌هایی که از قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی برخوردار است

فَربُد صولتی، یکی از فعالان صنعتی و تولیدی استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش تعیین کننده کیفیت در کالا‌ها و ارائه خدمات بیان کرد: اهمیت کیفیت در کالا‌ها و محصولات تولیدی و حتی خدمات ارائه شده برای مصرف کننده و مشتری به میزانی برجسته و تعیین کننده است که بعضا در میان جامعه هدف محصولات، نشانه‌ها و علایمی خاص همچون ایزو‌ها و یا استاندارد به عنوان ملاکی برای انتخاب کالا تبدیل می‌شود.

وی افزود: این نشانه‌ها و علایم به صورت فی النفسه اهمیت مصرفی برای مصرف کننده یا متقاضی ندارد، اما علایم اشاره شده به مثابه مهر تأییدی است بر کیفیت آن محصول و به همین واسطه مصرف کننده نیز با اطمینان خاطر به خرید و تهیه آن مبادرت می‌ورزد.

صولتی در ادامه بیان کرد: اساسا این علایم به عنوان نشانه‌ای دال بر تایید کیفیت فلان محصول یا کالا، در تبلیغات مورد نظر شرکت‌های تولید کننده برای معرفی و عرضه آن در میان جامعه مصرف کننده نیز لحاظ می‌شود.

این فعال صنعتی و تولیدی گفت: با چنین اوصافی، با تلاش هر چه بیشتر برای ارتقای کیفی افزون‌تر محصولات تولیدی، جذابیت آن در بازار بیشتر می‌شود و با افزایش ضریب فروش، می‌توان در حوزه تولید آن محصول به رونق هر چه بیشتری دست پیدا کرد.

وی افزود: در صورت قائل بودن به این اصل، از خرید کالا‌های خارجی توسط مصرف کننده و خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود و همین موفقیت دستاوردی برجسته برای اقتصاد کشور و نائل شدن به اهداف مورد نظر در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

چندی پیش، علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به شعار سال و ضرورت توجه فزاینده به رونق تولید گفت: با حمایت از کالای ایرانی شاهد تسهیل خودکفایی، اشتغالزایی و حصول رونق تولید خواهیم بود.

وی می‌افزاید: با ارتقای کیفی محصولات ایرانی شاهد استقبال هر چه بیشتری از تولیدات ایرانی خواهیم بود و به تبع آن ضریب واردات کالا‌های خارجی نیز کمتر و محدودتر خواهد شد.

یارمحمدی معتقد است در واقع امر می‌باید شاهد تولید کالا‌هایی باشیم که از قابلیت رقابت با محصولات خارجی برخوردار باشند و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بالقوه و متعدد ایران، با برنامه ریزی مدون و اصولی و اتخاذ تدابیر هوشمندانه می‌توان به موفقیت‌های بسیاری در این خصوص نائل شد و با تحقق این امر، توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم دشمنان و معاندان مردم، کشور و نظام، خنثی خواهد شد.

وی گفت: با مدیریت صحیح و منطقی، رونق تولید (به عنوان شعار سال و نقشه راهبردی اقتصادی کشور) قابل حصول خواهد بود و یقینا در چنین شرایطی، وابستگی کشور به بیگانگان (حتی در صورت همسویی نظام سلطه با یکدیگر برای رسیدن به چنین هدفی) محلی از اعراب نخواهد داشت.

گزارش از ناصر رمضانی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه سیم خریدم حدودا 4 ماه بود رشته های مسی اون پودر شد
محمد
۲۳:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخاطر معیشت هموطنم فقط کالای ایرانی.
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو هر صنفی یکی دوتا بی انصاف و اجحاف گر کافیه تا کلا مصرف کننده رو از خرید جنس ایرانی منصرف کنه.مثل خودرو یا کفش که حتی دولت برای خودرو و اتحادیه کفش با بی توجهیشون به مصرف کننده به بدتر شدن این موضوع دامن میزنن.
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسولی که خودش از خودکار گرفته تا ماشینش خارجیه.مسئولی که خانوادش تو امریکا ودیگر کشور ها ی پیشرفته زندگی میکنه اضلا به فکر تولید هست که سما دنبال کیفیتش هستی؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
والله من که. اونور اب هستم .بیشتر عرق ملی دارم .همه اجناس ساخت ایران استفاده میکنم .فقط بخاطر پشتیبانی از هم وطن ها
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم فکر میکنند .جنس مارک دار میخرند .کارشون درسته .ایا میدانید تمام جنس های مارک دار توسط بچه های کار در پاکستان .بنگلادش و کشورهای فقیر ساخته میشه .در وضعیت اسفناکی کار میکنند که یک کارگاه اش در بنگلادش اتش گرفت و کلی ها کشته شدند .شما با خریدن جنس مارک دار .ظالم را بر علیه مظلوم پشتیبانی مالی میکنند .بخاطر این اگر این کارگاه ها در کشور خودشون باشه .باید دلار ووو بدهند و قانون کار را هم تا حدودی رعایت کنند .ولی در این کشورها هیچ قانونی را رعایت نمیکنند و ماه رمضان کارگاه را تعطیل میکنند .چونکه میگویند .بخاطر گرسنگی کارایی شون کم است .حالا خود دانید .اگر وجدان و انسانیت دارید .نخرید جنس مارک دار خارجی
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
بازاریان اگر جنس بی کیفیت تولید کنید .در اصل سرخودتون را کلاه گذاشته اید .چونکه مردم جنس تون را نخواهند خرید .هر بازاری که باهوش باشد و بخواهد موفق شود .جنس خوب دست مشتری میدهد .جنس خوب یعنی تبلیع
من همیشه جنس ایرانی میخرم .با وجود اینکه اینور اب هستم .در حدود 80 کیلو جنس ایرانی میخرم .راصی هم هستم
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایرانی میتونه جنس خوب تولید کنه ولی این کارو نمیکنه چون فقط به جیب خود فکر میکنه البته در بعضی اجناس مصرفی بد نیستن
کوروش
۱۳:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اجناس همه ی کشور ها بد و خوب دارد در کشور ما هم اجناس بد خوب هست ولی متاسفانه تولید کنندگان قدرت برند سازی و تبلیغات ندارند و در عوض افراد سودجو با جنس ایرانی نا مرغوب بازار اون تولید کننده خوب را هم خراب میکنه. صداوسیما و خبر گزاری ها در امر تولیدی های لباس که متاسفانه تولید کننده های فیک و تغلبی زیادی داریم از جنس ایرانی لباس مثال میزنه در حالی که با خرید یک لباس نامرغوب همه وی خراب میشه و در عوض کفش های چرم ایرانی که خیلی جنس مقاوم و خوبی دارند تو دنیا معروف از این تبلیغات بی نصیبه.زمانی بازار کسب کار کشور ما درست میشود که در امر مجوز دهی برای تولیدی ها و فروشندگان دقت و تجدید نظر شود و تولیدی ها و فروشندگان غیر مجاز را حذف کنند.و اینقدر به این راحتی مجوز ندن اصلا مجوز گذاشتن برای چی نذاشتن پولی از فروشنده بگیری که بهش مجوز بدی تو کشور ما فقط دنبال پولشن بعدشو نگاه نمیکنن
محمد
۱۷:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله متاسفانه در بازار مسکن و مجوزهای بدون ضابطه شهرداریها هم همینطوره،کلا فساد در دستگاه اجرایی و نظارت کم و بی دقتی مسئولین اقتصاد کشور رو فلج کرده و مردم رو به طرف اسمهای خارچی کشونده که داریم میبینیم حتی در زمینه هایتک (موبایل و ‌...)
Reza
۲۲:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام بنده یخچال وطنی گرفتم از اول کار نکرد با بیش از 6 ماه پیگیری گارانتی با تقلب همون را با هزینه خودم باز پس فرستادن
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
موضوع کیفیت و قیمت دو عامل بسیار مهم برای خریداران هست.همه دوست دارند اجناس داخلی رو بخرند ولی وقتی گران و بی کیفیت و یا بد کیفیت باشد بطور طبیعی مشتری به سمت جنس خارجی میره.
تولید کننده باید برای مشتری احترام قائل باشد تا به سود برسه نه اینکه به محض مختصر اعتبار و رونق بازارش از کیفیت کم کند و گرانتر بفروشد بگذریم که بعضی از مقدار کالا هم کم می کنند!!
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشتری به سمت جنس خوب میره نه خارجی
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید تولید کننده هم به فکر مصرف کننده باشه
پدرام
۱۰:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی کالای ایرانی میخری ن کیفیتی داره ن واسه مشتری ارزش قائل میشن چه جذابیتی؟
رضا
۲۲:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیر ببینی داغ دل ما رو گفتبن
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
بسیاری ازکالاهای ایرانی مانندخودروبی کیفیت وگران هستند
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دلیلش اینه که اساسا ایرانی نیستند.
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقا این قیمت مسکنی که وزارت راه و شهر سازی بابت مسکن تو آگهی های مسکن زده منابع معاملاتیشم از ثبت در وزارت را و شهرسازی زده خوب این قیمتها رو خود دلالها زیاد کردن معامله سوری میکنند و ثبت میشه تو وزارت راه شما هم آمدین از این موضوع استفاده کردید اینکه شد دوباره همون بدتر شد
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگر مسکن خارجی داریم?
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه مثل پراید باشه هیچی
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
کالای ایرانی تقریبا هم قیمت خارجیه! کیفیت هم که تعطیله. درسته که باید از کالای ایرانی حمایت کرد ولی نه به قیمت فدا شدن خریدار! من حاضرم 2 برابر پول بدم ولی خارجی بگیرم تا مجبور نشم 2 روز دیگه دوباره بگیرم. کالای ایرانی خریدن یعنی ضرر.
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
جذاب جذاب خدایا یعنی چه تیوب خریدم برای موتور سیکلت در عرض چند روز درز باز کرده
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
افت ارزش پول ملی باعث جذاب‌تر شدن محصولات ایرانی شده دلیل خاص دیگری نداره
در شرایط مساوی قیمتی کمتر طرف کالای ایرانی میان
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
از نظر کیفیت نزدیک به صفر
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
نزدیک به صفر
شما نخرید
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اول بایداز تولید کننده حمایت بشه تا بتونه جنس با کیفیت بسازه بعد مردم بخرن
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
همیشه اینجوری نیست! الان بیشتر از سی سال از خودرو ساز حمایت محض شده ولی ...نتیجه رو می بینید!
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اجناس ایرانی بی کیفیت گران خطرناک
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
در حال حاضر قیمت کالای ایرانی نصبت به خارجی خیلی پایینتره تنها همین موضوع تا حد زیاد برای مشتری کالا رو جزابتر میکنه
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
پراید قیمت بی ام و داره کجاش ارزونه
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تولید کننده داخلی فقط به سود فکر میکنه نه کیفیت
ای کاش به جای اینکه به مردم بگن کالای ایرانی مصرف کنید از تولید کننده ها می خواستن کالای با کیفیت بسازن که اگه این اتفاق بیوفته خود مردم به خرید کالای ایرانی ترغیب میشن
الان توی یه ساخت فروش اینترنتی بودم، هر کالای ایرانی که دیدم، نظر خریداران در موردش منفی بود و گفتن به درد نمیخوره