سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار ۹۴ مبلغ دینی در سطح روستاهای استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مبلغان دینی در ۷۱ خانه عالم روستایی مستقر بوده و به نیازهای فرهنگی و دینی مردم پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه بیشتر روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار استان سمنان دارای روحانی مستقر هستند،گفت: حضور روحانی در این روستاها سبب شده تا کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، نزاع و غیره را شاهد باشیم.

وی همچنین افزود: این مبلغان در طول سال برگزاری نماز جماعت، مناسبت‌های دینی و مذهبی، برگزاری گفتمان‌ها و کارگاه‌های آموزشی و معرفتی، برگزاری مراسم و رویدادهای ملی و غیره را بر عهده دارند که بسیاری از آن ها امروز جایگاهی در روستاها یافته‌اند که برای حل اختلافات میان مردم، زوج‌ها وغیره نیز به آنها مراجعه می‌شود.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه تعداد خانه‌های عالم روستایی استان سمنان نسبت به یک دهه پیش ۷۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش مبلغان اعزامی و مستقر در روستاهای استان، مطالبه خود مردم روستانشین در اقصی نقاط استان است و خوشبختانه این موضوع را به ما یادآوری می‌کند که این مردم متدین در کنار مطالبات عمرانی، به مقوله دینی و فرهنگی نیز بها می‌دهند.

انتهای پیام / گ 

رشد ۷۰درصدی خانه‌های عالم در استان سمنان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.