سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صمت گیلان ؛

با طل شدن کارت‌های بازرگانی مشکوک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره ابتدا تعلیق و سپس باطل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جلسه کارگروه پایش تجارت خارجی در گیلان گفت: با همکاری گمرکات استان همه فعالیت‌های تجاری که از سوی دارندگان کارت‌های بازرگانی انجام می‌شود به صورت مستمر رصد و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعی شدن، باطل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی صادرات درپارسال، افزود: صادرکنندگان پرتلاش مطابق قانون نسبت به ایفای تعهدات ارزی اقدام و ارز حاصل از صادرات را به صورت قطعی و شفاف تعیین تکلیف کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه، بیشترین مبادلات تجاری شمال از آستارا که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می‌شود، گفت: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما نیز مکلف هستیم از خروج غیرقانونی ارز از کشور جلوگیری کنیم.

فرهاد دلق پوش با تاکید بر برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده آن در چرخه اقتصادی کشور، افزود: مدارک و اسناد مثبت بر اساس ماده ۷ قانون گمرکی با رعایت قوانین که نشانگر واگذاری و اختصاص ارز حاصل شده  به ازای مبلغ ارز صادراتی به واردات باشد، باید ارائه شود و تضامین ارز صادراتی نیز باید صورت پذیرد که البته رصد آن از طریق سامانه هم قابل انجام است.

وی ضمن تاکید بر تسهیل امور و حمایت از تجار واقعی به اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صمت، گفت: موارد شبهه دار از دستگاه‌های مختلف مرتبط استعلام و مورد پایش قرار گیرد و عملکرد صادراتی و اسناد ورودی و خروجی کالا به دقت بررسی و رسیدگی شود .
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در پایان با اهدای لوح از عملکرد یکساله اعضای کارگروه پایش کارت بازرگانی گیلان تقدیر و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی فضای فعالیت مناسب تری برای تجار و بازرگانان استان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور برای نیل به اهداف قانونی مشخص شده، فراهم شود.

 

انتهای پیام / ق 

 

کارت های بازرگانی  مشکوک به اجاره  باطل می شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.