سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین گزارش داد؛

رفتار‌های وقیحانه ترامپ پیامد‌های جدی برای دنیا دارد

پایگاه اینترنتی نشریه گاردین در گزارشی به بررسی اقدامات مخرب دونالد ترامپ و مهلت ۶۰ روزه ایران به کشور‌های اروپایی برای تغییر رفتارشان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در گزارشی نوشت اگرچه رفتار‌های مضحک و وقیحانه دونالد ترامپ ممکن است شبیه یک نمایش تلویزیونی باشد، اما این رفتار‌ها پیامد‌های جدی به دنبال خواهند داشت.

در پایگاه اینترنتی نشریه گاردین آمده است: دوران ریاست جمهوری ترامپ به گونه‌ای است که آدم را وسوسه می‌کند آن را یک نمایش تلقی کند. اما با وجود تمام پوچی و طنزواره بودن شخصیت محوری آن، هرازگاهی به خاطر می‌آوریم که دولت ترامپ شوی تلویزیونی نیست و یک واقعیت است و اقداماتش مهم است و مخاطراتی که وجود دارد فوق العاده بالا است. یکی از چیز‌های جدید و فوری که این مخاطرات را به ما گوشزد می‌کند روز گذشته اتفاق افتاد و ایران اعلام کرد دیگر به طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند نخواهد بود، توافقی که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و آمریکا و اروپا حاصل شد و بر اساس آن تهران توافق کرده بود یک توقف ۱۵ ساله در برنامه هسته‌ای‌اش به ازای لغو تحریم‌های اقتصادی ایجاد کند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح روز گذشته – درست یک سال بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای - در یک سخنرانی تلویزیونی مجموعه‌ای از اقدامات این کشور را اعلام کرد. تنها در صورتی می‌توان جلوی این اقدامات ایران را گرفت که اروپا ترامپ را نادیده بگیرد و به تهران اجازه دهد یک بار دیگر نفت بفروشد و به نظام بانکی بین‌المللی دسترسی داشته باشد. در شدیدترین گام، روحانی به اروپایی‌ها ۶۰ روز مهلت داد تصمیم خودشان را بگیرند: یا تجارت با ایران را از سر بگیرند یا شاهد از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
دنيا بايد مشكلشو با آمريكا تا ابد حل كنه والا دير ميشه