وی با اشاره به دستورش به معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارائه تحلیل منطقی از وضعیت سه ماه آتی بازار، افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان باید با ایجاد ساختار، حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف را روزانه رصد و وضعیت قیمت و موجودی بازار و شرکتها را کنترل کند و از تولید تا عرضه محصولات را تحت پوشش نظارت و کنترل خود درآورد.
رحمانی همچنین از معاونین خود خواست که چرایی افزایش قیمت کالاهایی همچون ماکارونی، تن ماهی، برنج و... را بررسی و گزارش آن را ارائه کنند.
بیشتر بخوانید: سازمان حمایت از مصرف کنندگان بساط دلالان را جمع کند/بازگشت به تولید ۲۲۰۰ واحد فعال در سال جدید
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی اظهارنظرها که منجر به التهاب در بازار میشود، افزود: برخی از مسئولان اتحادیهها موضع مسئولانهای نمیگیرند و در مصاحبهها وضعیت را بر خلاف واقعیت جلوه میدهند.
وی با بیان اینکه اتاقهای اصناف باید محکمتر از قبل پای کار بیایند، گفت: باید کنترل عمده فروشیها مورد توجه قرار گیرد و ساختار نظارت نیز در میان مدت از حالت سنتی به نوین تغییر یابد، در عین حال امروز نیاز داریم که نظارت را جدیتر از گذشته داشته باشیم.
رحمانی تاکید کرد: فضاسازیها نشان میدهد که جنگ روانی پیشاپیش جنگ اقتصادی حرکت میکند و برخی با فضاسازی بازار را بهم میریزند.
انتهای پیام/