سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه صادرات سلاح فرانسه به عربستان علی‌رغم فشارهای مردمی

دولت فرانسه علی‌رغم افشاگری‌های اخیر و فشارهای مردمی و گروه‌های حقوق‎بشری، از ارسال محوله جدید سلاح به ریاض خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چاینا دیلی، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه علی‌رغم نگرانی‌ها نسبت به استفاده ریاض از سلاحهای فرانسوی در جنگ یمن روز چهارشنبه تأیید کرد پاریس اخیراً یک محموله جدید سلاح را تحویل عربستان داده است.

وزیر دفاع فرانسه در گفتگو با یک شبکه تلویزینی محلی بدون اشاره به نوع این تسلیحات نظامی تصریح کرد کشتی باری عربستانی برای انتقال این محموله سلاح قرار است روز چهارشنبه وارد بندر فرانسوی لوآور شود و طبق برنامه بارگیری خواهد شد.

وی علی‌رغم گزارشهای منتشرشده درباره استفاده از سلاحهای فرانسوی در کشتار مردم یمن مدعی شد: «تا جایی که دولت فرانسه می‌‎داند، ما هیچ مدرکی دال بر اینکه یمنی‌ها در نتیجه استفاده از سلاح فرانسوی کشته شده‌اند، در اختیار نداریم».

به نوشته وب‌سایت «چاینا دیلی»،از ماه گذشته و پس از اقدام یک وب‌سایت فرانسوی به افشای یک یادداشت نظامی ارتش فرانسه که بر استفاده از تانکها و توپخانه‌های این کشور علیه مردم یمن تأکید داشت، فشارهای مردمی و گروه‌های حقوق‎بشری بر دولت فرانسه برای لغو قراردادهای تسلیحاتی با ریاض افزایش یافته است.


بیتشر بخوانید: مجازات سخت مکرون برای خبرنگاران افشاگر مشارکت فرانسه در جنگ یمن


فرانسه سومین صادرکننده‌کننده بزرگ سلاح در جهان و عربستان سعودی و امارات مهمترین مشتریان آن هستند و تاکنون در برابر تمام فشارهای مدنی علیه توقف تجارت سلاح با کشورهای حوزه خلیج فارس مقاومت کرده است.

عربستان و امارات به همراه چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی -رئیس جمهوری مستعفی یمن- به قدرت کرده است.

بنا به گزارش سازمان ملل، تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۱۲ هزار کشته، ده‌ها هزار زخمی و میلیون‌ها آواره داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.