سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

­

بولتون از ادامه تلاش‌های آمریکا برای قطع روابط کوبا و ونزئلا خبر داد

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن به تلاش‌های خود برای قطع روابط میان دو کشور کوبا و ونزوئلا ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در حساب توئیتری خود نوشت کشورش به تلاش خود برای پایان دادن به روابط کوبا و ونزوئلا ادامه می‌دهد و هشدار داد حمایت هاوانا از کاراکاس پایان خواهد یافت.

بولتون به این ترتیب، بیانیه تازه مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، را منعکس کرد. پنس کوبا را متهم کرده بود با حمایت از نیکلاس مادورو و اعزام هزاران معلم و مهندس به ونزوئلا، این کشور را از آزادی دور و از ثروتش محروم می‌کند. معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد عوامل هاوانا نیرو‌های نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی کاراکاس را کنترل می‌کنند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز کوبا را متهم به تشدید بحران سیاسی جاری در ونزئلا کرد. در مقابل میگل دایاز-کانل، رئیس‌جمهور کوبا، این اظهارات پمپئو را «تهمت» و «خیره سری» خواند.

دونالد ترامپ هم خطاب به ونزوئلایی‌ها ادعا کرد: «مادورو توسط کوبا کنترل می‌شود و سربازانی از ارتش خصوصی کوبا از او حفاظت می‌کنند.» بولتون نیز به نوبه خود نیرو‌های نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی کوبا را به تحریم‌های بیشتر به دلیل نقش ادعایی آن‌ها در بحران ونزوئلا تهدید کرد.

پس از آن، بولتون از اعمال موانع جدید برای انتقال پول از خانواده‌های کوبایی در آمریکا به اقوامشان در این کشور جزیره‌ای خبر داد. آمریکا همچین قول داد علیه شرکت‌های خارجی که از املاکی استفاده می‌کنند که بعد از ۱۹۵۹ ملی شده است پرونده‌های قانونی به راه بیندازد. این اقدام می‌تواند منجر به تشکیل پرونده‌هایی شود که بیش از ده‌ها میلیارد دلار ارزش دارند.

پس از آنکه خوان گوایدو با حمایت آمریکا خود را رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا نامید، کوبا همراه با روسیه، ایران، ترکیه و بسیاری از کشور‌های دیگر حاضر به پیروی از واشنگتن نشدند و از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.