سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخر هفته با برنامه های رادیو ایران همراه باشید

آخر هفته با برنامه های «فرهنگ مردم»،«قرار بی قراران»،«خاص باشید» و «کوی نشاط» رادیو ایران همراه باشید.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آخر هفته با برنامه های «فرهنگ مردم», «قرار بی قراران»،«خاص باشید» و «کوی نشاط» رادیو ایران همراه باشید.

برنامه «فرهنگ مردم» که به رسم و رسوم و سنت‌های مختلف ایران می‌پردازد، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به آیین‌های متفاوت این ماه در نقاط مختلف ایران می‌پردازد. برنامه فرهنگ مردم جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ با اجرای شمسی فضل الهی و محمدمحسن رفیعی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

زهرا فقیه میرزایی تهیه کننده این برنامه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان ما در برنامه فرهنگ مردم از آیین‌های مختلف رمضان مانند: روزه کودکان در بردسیر کرمان، صغادآباده فارس و گرگان، آیین رویت هلال ماه در پسوجان سیرجان، کازرون فارس و لاور زمی بوشهر خواهیم گفت.

وی ادامه داد: همچنین از مراسم افطاری دادن در مشهد، هرمزگان و لرستان و سحر خوانی در آذربایجان غربی و مازندران خواهیم گفت.

فقیه میرزایی در ادامه گفت: علی اصغر شریعت زاده از شهرستان شاهرود در خصوص شو خوانی و اردشیر صالح پور درباره فلسفه آداب و رسوم و آیین‌های ماه رمضان در برنامه این هفته صحبت خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد: از بخش‌های شنیدنی برنامه رسم هدیه فرستادن و افطارانه برای عروس در شهر‌های همدان و کاشان و شیراز است.

گفتنی است برنامه فرهنگ مردم جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی از رادیو ایران بر روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می‌شود.

تیتراژ جدید «قرار بی قراران» رادیو ایران

رادیوایران برای برنامه سحرگاهی، آرم و نشانی جدید تدارک دیده است که یک قطعه، مرکب از موسیقی و آواز و نغمه‌های رمضانی است. امسال نیز برای برنامه سحرگاه ماه مبارک رمضان، تیتراژی تازه ساخته شده است که متناسب با حال و هوای معنوی سحر و آرامش و نیایش این فرصت معنوی است.این قطعه با نام «بیا این سحر را خدایی شویم» ارائه شده است.این اثر با شعری از یدالله گودرزی و آهنگسازی و صدای محسن ابراهیم تنظیم شده است.

بیا مثلِ باران هوایی شویم
پُر از لحظه‌های رهایی شویم
ازاین تیرگی خسته شد قلبِ ما
بیا عازمِ روشنایی شویم
به آیینِ آیینه‌ها رو کنیم
برای رفیقان فدایی شویم
بپیچان دلت را میانِ غزل
بیا عشقِ من! مومیایی شویم
به درگاه باران نیایش کنیم
بیا این سحر را خُدایی شویم.

«قرار بیقراران» با اجرای محمد نصرآبادی و تهیه کنندگی عبدالله علایی هر شب ساعت ۲:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

سالروز تشکیل بسیج سازندگی در خاص باشید

برنامه «خاص باشید» برای علاقمندان به حوزه کار‌آفرینی است و هدف این برنامه معرفی کسب و کار‌های تجاری، خانگی و تجارت الکترونیک و ایجاد خود باوری در جوانان است.«در خاص باشید» این هفته به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی (۱۷ اردیبهشت)، بخش‌های مختلفی در همین خصوص پخش می‌شود.

متین السادات فیروزی تهیه کننده این برنامه گفت: این برنامه در قالب و بخش‌های مختلف می‌کوشد به شنوندگان راهکار‌های خاص بودن را ارائه دهد.
در این برنامه با کار‌آفرینان گفتگو می‌شود و از رمز و راز موفقیتشان می‌گویند و همچنین معرفی نرم افزار‌های جدید اقتصادی را در برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: در خیابان خاص این هفته با دکتر زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی گفتگو خواهیم کرد و در تجربه خاص با حسن عبدالله زاده، کارآفرین برتر در حوزه صنایع تبدیلی، که علاوه بر تجربه خاص در حوزه کارآفرینی، برای افرادی که از طرف بسیج سازندگی معرفی می‌شوند، تسهیلات ویژه دارند نیز گفتگو خواهیم کرد.

«خاص باشید» هر هفته پنج شنبه ساعت ۱۰:۳۰ با اجرای لیلا صفری و گزارشگری نوید دانشور از رادیو ایران بر روی موج FM ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج AM ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می‌شود.

گرانی اجناس ماه رمضان به کوی نشاط رسید

برنامه «کوی نشاط» با ایجاد فضایی شاد و مفرح سعی می کند لحظات خوشی را برای مخاطبان در روزهای آخر هفته فراهم کند.

مهدی ساعی تهیه کننده این برنامه گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان «کوی نشاط» هم با توجه به رسالت خود به این موضوع می‌پردازد.

وی افزود: در این هفته از گرانی اجناس در ماه رمضان، فروش آش و حلیم توسط همه مغازه داران، کم کاری بعضی کارمندان در این ماه و قیمت و کیفیت زولبیا و بامیه خواهیم گفت.

وی ادامه داد: همچنین تولید چند طنزآهنگ با موضوع ماه رمضان نیز در برنامه خواهیم داشت.

گفتنی است این برنامه با اجرای ابوالفضل آقاخانی و هنرمندی بازیگرانی نظیر امیر فارسی، جواد انصافی، تورج نصر، فرهاد بشارتی و ... ساعت ۹:۰۰ بر روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.