سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیاثی: خیالمان از گرفتن تست دوپینگ از حدادی راحت است

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: ماموران وادا چند مرتبه از حدادی تست دوپینگ گرفتند، اما ما خیالمان راحت است که مشکلی پیش نمی‌آید.

تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه احسان حدادی برای چندمین بار تست دوپینگ داد، اظهار کرد: من نمی‌دانم داستان از چه قرار است که چندین مرتبه از حدادی تست دوپینگ گرفتند، اما ما خیالمان در این زمینه راحت است که اتفاق بدی رخ نمی‌دهد.

او ادامه داد: آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) یک نهاد مستقل است که در همه کشور‌ها مجوز دارد که بدون اطلاع ورزشکاران از آن‌ها تست بگیرد. اگر ورزشکاری از دادن تست دوپینگ خودداری کند بلافاصله محروم می‌شود. حدادی دوومیدانی کاری در سطح بین الملل است و ماموران وادا او را نشانه گرفتند و هر از گاهی از این ورزشکار تست دوپینگ می‌گیرند. به نظرم معنی ندارد که چندین بار از حدادی تست بگیرند و یک مقداری ما را اذیت می‌کنند. با توجه به اینکه اسم دارو‌ها مشخص نیست به همین علت از پلاکت خون ورزشکار تست دوپینگ می‌گیرند.

تفتیان در مسابقات جهانی آبروی خود را می‌برد

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی درباره اظهارات پزشک فدراسیون دوومیدانی مبنی بر اینکه تفتیان به مسابقات قهرمانی جهان می‌رسد، گفت: به نظرم تفتیان به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌رسد، چون طول درمان این ورزشکار ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد و بعد از آن باید به مدت ۲ - ۳ هفته نرم دوی کند. اگر تفتیان تا مسابقات قهرمانی جهان آماده شود از فرم ایده آل دور است و در صورت شرکت در این مسابقات آبروی خود را زیر سئوال می‌برد.

او ادامه داد: به نظرم اظهارات پزشک تیم ملی درست نیست که بیان کرده تفتیان را به مسابقات قهرمانی جهان می‌رساند چرا که یک ورزشکار بعد از بهبود ۲ - ۳ ماه طول می‌کشد تا در رقابت‌ها شرکت کند. همچنین دوندگان ماده ۱۰۰ متر شانسی برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان ندارند و فقط شانس کسب مدال در ماده پرتاب دیسک وجود دارد.

حامی مالی داخلی برای حدادی جذب می‌کنیم

غیاثی درباره وضعیت حامی مالی برای تامین هزینه‌های حدادی بیان کرد: جذب حامی مالی خارجی امکان پذیر نیست و فقط می‌توانیم حامی مالی داخلی پیدا کنیم که آن‌ها هم هنوز قبول نکردند هزینه‌های حدادی را متقبل شوند.

او درباره برنامه سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی تصریح کرد: ما قصد داریم ورزشکاران مستعد را رها نکنیم و به صورت گلخانه‌ای به آن‌ها توجه کنیم تا در مسابقات آینده مثمرثمر باشند. نمایندگان ما در شهر‌های مختلف نفرات مستعد را به ما معرفی می‌کنند و در نهایت برترین‌ها را طبق رزومه و رکوردهایشان شناسایی و اعلام می‌کنیم. همچنین قهرمانانی همانند مرادی و کیهانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند در اولویت ما قرار دارند.


  بیشتر بخوانید: 

طلا و نقره پرتاب دیسک به ایران رسید

کیهانی به مقام چهارم دست یافت / مسلم نیا در جایگاه نهم ایستاد

حسن تفتیان به دور نیمه نهایی صعود کرد


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.