سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سه ماهه آخر سال 2011؛

سقوط آزاد سوددهي در بانک آمریکایی جی پی مورگان

جی پی مورگان به عنوان یکی از شناخته شده ترین بانکها در سراسر جهان با سقوط 23 درصدی سود دهی در سه ماهه پایانی سال 2011 مواجه شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک اشتباه از سوی مقامات آمریکایی جی پی مورگان در کنار گذاشتن حجم بالایی از  نقدینگی ها برای بخش رهن بانکی موجب شد تا در سه ماهه پایانی سال 2011 با سقوط 23 درصدی سود دهی مواجه شوند.

بر اساس این گزارش، میزان در‌آمد جی پی مورگان در مدت یاد شده 3.7 میلیارد دلار و سوددهی آن نیز به 22.2 میلیارد دلار کاهش یافت. نتایج بدست آمده نشان می دهد سود بانک آمریکایی 17 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

ارزش سهام بانک جی پی مورگان 4 درصد کاهش یافته و در توجیه این عملکرد ضعیف بار دیگر رکود مالی اروپا بهانه دست مقامات آمریکایی شد.

مجموع ارزش سهام بانک یاد شده 1/1 میلیارد دلار سقوط کرده و نشان داد بانک های آمریکایی هنوز راه درازی در خروج از دوران بحران مالی پیش روی دارند. تاکنون بیش از 200 بانک این کشور از زمان بروز اولین دور از بحران اقتصادی در سال 2008 اعلام ورشکستگی کرده و آنهایی که باقی مانده اند مجبور به پذیرش زیان های سنگین هستند./ا
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.