سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد؛

مهم‌ترین نیاز افراد سیل زده بازگشت به محل سکونتشان است/ سالانه ۱۶ هزار نفر در جاده‌های کشور می‌میرند

پیروی گفت: هر ساله در جاده‌های کشور ۱۶ هزار نفر فوت می‌کنند و این آمار، آمار کمی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودرضا پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر در برنامه تلویزیونی، صبح امروز (چهارشنبه) با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در سیل اخیر اظهار کرد: همه مردم به لحاظ روحی در سیل اخیر کشور تحت تاثیر قرار گرفتند و در این حادثه ۷۱ نفر تلفات داشتیم.

وی افزود: همچنین در سیل اخیر هزار ساعت پرواز داشتیم که اگر این امداد هوایی نبود به مشکلات زیادی برخورد می‌کردیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: در جمعیت هلال احمر، حوزه بهداشت و درمان کاروان‌های سلامت هستند که در زمان بروز حوادث بتوانند بیمارستان‌های صحرایی را برپا کنند و خدمات بهداشت و درمانی بدهند. در سیل اخیر این تیم‌های بهداشت و درمان ما شامل پزشک و پیراپزشک و... هستند اعزام می‌شوند تا به مردم خدمات رایگان دهند.

وی با اشاره به مهم‌ترین نیاز افراد سیل زده، گفت: اکنون مهم‌ترین نیاز افراد سیل زده برگشتن به منزل و محل سکونتشان است. بنابرهمین قرار است تا دولت به صورت استیجاری برای این افراد محل سکونت تهیه کند.


بیشتر بخوانید: حضور ۴ تیم درمان اضطراری در استان خوزستان/ ارائه خدمات درمانی رایگان به بیش از ۲۷ هزار نفر


پیروی با بیان جمع آوری کمک‌های مردمی توسط جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: کمک‌های مردمی که توسط جمعیت هلال احمر جمع آوری شده نیز در یک کمیته مشترک در وزرات کشور در حال بررسی و تصمیم گیری است تا به دست هموطنان برسد.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با حوادث نیازمند فرهنگ سازی هستیم، بیان کرد: هر ساله در جاده‌های کشور ۱۶ هزار نفر فوت می‌کنند و این آمار، آمار کمی نیست؛ همچنین ده برابر این رقم مجروح و معلول می‌شوند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: میزان هزینه‌ای که به کشور، سیستم بهداشت و درمان، بیمارستان ها، بیمه‌ها در پی این حوادث وارد می‌شود خیلی عظیم است، بنابراین ما احتیاج داریم که فرهنگ سازی کنیم فرهنگ رانندگی و رعایت اصول رانندگی مهم‌تر از ایمنی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.