سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور:

انتقال هوایی قلب جوان ۲۴ ساله از یزد به تهران / دومین عملیات ویژه اورژانس هوایی کشور در یزد انجام شد

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: دومین عملیات اورژانس هوایی جهت انتقال قلب یک جوان ۲۴ ساله انجام شد.

محمد کرم درآبادی مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان جزئیات عملیات اورژانس هوایی جهت انتقال قلب یک جوان ۲۴ ساله از یزد به تهران گفت: روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه امسال با اعلام مرگ مغزی پسرجوان ۲۴ ساله‌ای در یزد و رضایت خانواده او مبنی بر اهدای اعضای فرزندشان مشخص شد قلب این بیمار مرگ مغزی باید برای انجام عمل پیوند به تهران منتقل شود.

وی افزود: با توجه به مدت زمان طلایی که برای انتقال قلب و جود داشت و همچنین تجربه‌ای که از انتقال قلب پیوندی از رشت به تهران را داشتیم بلافاصله مقدمات کار برای انتقال این قلب از یزد به تهران فراهم شد.

درآبادی ادامه داد: این دومین باری بود که از اورژانس هوایی کشور برای انتقال اعضای پیوندی از یک استان به استان دیگر استفاده می‌شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: امروز صبح با یک پرواز خود را به شهر یزد رساندیم و درحال حاضر منتظر هستیم تا قلب را از بدن بیمار مرگ مغزی خارج کرده و تحویل بدهند.

درآبادی ادامه داد: پس از تحویل قلب با هلی کوپتری که در بیمارستان یزد آماده است به فرودگاه مراجعه می‌کنیم، سپس از آنجا با فالکوم به فرودگاه مهرآباد حرکت کرده و با توجه به کم بودن زمان قلب اهدایی را دوباره با هلی کوپتر اورژانس هوایی تهران به بیمارستان شهید رجایی انتقال می‌دهیم تا به مرد جوان دیگری اهدا شود و تا او فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور تصریح کرد: نکته‌ی قابل تامل در این برهه زمانی این است که قبلا ما اهدا کننده و گیرنده را داشتیم، ولی متاسفانه زمان را نداشتیم که با تدابیر اداره پیوند وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور این مشکل نیز حل شد.

انتهای پیام/ی

اهدای عضو اهدای زندگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.